1. Przedmiotem opracowania jest wykonanie „Wstępnego studium wykonalności budowy stopnia wodnego w Piszu”.
2. Stopień wodny składa się z następujących budowli hydrotechnicznych: jaz piętrzący, śluza żeglugowa, mała elektrownia wodna, przepławka dla organizmów wodnych.
3. Głównym celem przedsięwzięcia jest zwiększenie retencji wody w zlewni jez. Roś i przeciwdziałanie skutkom suszy, w kontekście zmian klimatycznych oraz:
— poprawa warunków gruntowo-wodnych terenów wokół jeziora Roś, poprzez hamowanie stopniem wodnym odpływu wód i zmniejszenie amplitudy stanów wody w jeziorze,
— podwyższenie stanów wód w korycie rz. Pisy i w jej dolinie, na odcinku poniżej stopnia wodnego, w okresach niskich stanów wody – poprzez alimentowanie wody zretencjonowanej w jez. Roś,
— poprawa warunków żeglugi turystycznej na Pisie, wynikająca z podwyższenia stanów wody w korycie rzeki Pisy, w wyniku dokonywania zrzutów, zretencjonowanej wody w jez. Roś,
— wykorzystanie piętrzenia na stopniu wodnym do produkcji energii elektrycznej.
4. Realizacja wstępnego studium wykonalności dla przedmiotowego zadania – budowa stopnia wodnego w Piszu – powinna uwzględniać następujące kluczowe części składowe:
— społeczno-ekonomiczne i prawne,
— techniczne i organizacyjne,
— środowiskowe,
— finansowe (wewnętrzne, zewnętrzne).
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
- Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem polegającym na należytym zrealizowaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na opracowaniu Studium Wykonalności lub Koncepcjidla zamierzenia inwestycyjnego (konepcja/studium zakończone i odebrane), obejmującego/ej w swym zakresie, co najmniej dwie budowle hydrotechniczne w rozumieniu §3 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 86, poz. 579).
- Wykonawca musi wykazać, że w celu realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował zespołem osób, który skieruje do realizacji zamówienia, w skład którego wchodzić będą specjaliści posiadający kwalifikacje zawodowe, wykształcenie oraz doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia, w szczególności::
- osoba pełniąca funkcje Koordynatora zespołu posiadająca doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania/koordynowania/realizacji minimum 1 Studium Wykonalności lub Koncepcji z zakresu gospodarki wodnej lub inżynierii środowiska o wartości co najmniej 300 000 zł brutto, zrealizowanego w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert.
- osoba pełniąca funkcję Eksperta ds. budowli hydrotechnicznych posiadająca od co najmniej 5 lat uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń. Zamawiający, określając wymogi dla w/w osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych wymaga uprawnień w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 1278 z późn. zm.). Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające wymaganym uprawnieniom, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 220). Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
- osoba pełniąca funkcję Specjalisty ds. modelowania hydrogeologicznego posiadająca wykształcenie wyższe z zakresu geografii, geologii, hydrogeologii, gospodarki wodnej lub inżynierii/ochrony środowiska i uczestniczyła w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, w realizacji co najmniej 1 projektu z zakresu modelowania hydrogeologicznego.
Określona powyżej liczba osób wchodzących w skład zespołu stanowi niezbędne minimum. Żadna z osób wskazanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie może pełnić więcej niż jednej z ról, zdefiniowanych przez Zamawiającego.
Warunki realizacji umowy
Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
Informacje dodatkowe
- Zgodnie z art. 10a ust. 1 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia – komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej–pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl
- Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem https://www.przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
- Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
- Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie znajdują się pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/wp/regulamin/3793,Regulamin-korzystania-z-modulu-Postepowania-przetargowe.html
- Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.5 SIWZ), Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
- Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
- Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy informacjami przekazanymi na Platformie a treścią dokumentów stanowiących ofertę decydująca jest treść dokumentów załączonej oferty.
- Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł)