Przedmiotem zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” jest opracowanie dokumentacji projektowej, realizacja robót budowlanych oraz nadzór autorski na zadaniu pn.: „Remont śluzy małej – stopień wodny Krapkowice. Etap V”.
Zakres rzeczowy przedmiotowej inwestycji został podzielony na trzy części tj.:
Część I – Zakres prac projektowych obejmuje:
- wykonanie inwentaryzacji obiektu w stopniu umożliwiającym wykonanie dokumentacji projektowej oraz aktualizację dokumentacji „Projekt budowlany
i wykonawczy remontu śluzy małej wraz z robotami towarzyszącymi na stopniu wodnym Krapkowice” po III etapie robót budowlanych; - opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na wymianę wrót górnych
i dolnych śluzy na wrota nowe, będące odwzorowaniem istniejących zabytkowych wrót oraz na zagospodarowania terenu pod ekspozycję zdemontowanych wrót górnych. Aktualizację istniejącej dokumentacji w zakresie wykonania żelbetowej pyty dennej oraz w zakresie robót wynikłych w trakcie wykonania etapu III remontu a nieobjętych tą dokumentacją w tym:
- Opracowanie projektu budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu
i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2020 poz. 1609) wraz z koniecznymi uzgodnieniami – 4 egzemplarze w wersji papierowej + 1 egz. na nośniku elektronicznym na płycie CD w wersji edytowalnej, - Projekt wykonawczy w 4 egzemplarzach w wersji papierowej + 1 na nośniku CD,
- Uzyskanie wymaganych prawem opinii, uzgodnień i decyzji,
- Przekazanie praw autorskich do dokumentacji;
c. uzyskanie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na wykonanie wrót oraz płyty dennej oraz decyzji o pozwoleniu na budowę dla tych elementów.
Śluza mała na stopniu wodnym Krapkowice wpisana jest do rejestru zabytków województwa opolskiego pod numerem 2247/90 decyzją z dnia 17.12.1999 r.
Z uwagi na ochronę konserwatorską śluzy małej remont polega na rewitalizacji tj. naprawie, odtworzeniu i uzupełnieniu poszczególnych elementów śluzy, bez zmian konstrukcyjnych, wyglądu oraz zagospodarowania terenu. Wytyczne do remontu śluzy zostały określone przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Opolu pismem ZN.5283.287.2015.PG z dnia 13.10.2015 (załącznik nr 1 PFU). Przewidują one przywrócenie cech eksploatacyjnych i walorów estetycznych bez nadmiernej ingerencji w ceglaną okładzinę budowli. Nakazują również konserwację lica ścian, detali kamiennych, metalowych drabinek, skrzynek cumowniczych i polerów oraz naprawę i regenerację wrót i urządzeń mechanizmów wrót oraz zasuw kanałów obiegowych i ich mechanizmów. Z uwagi bardzo zły stan wrót, ujawniony po odpompowaniu wody w trakcie wykonywania III etapu remontu, powstała konieczność wymiany wrót na nowe, zaprojektowane jako odwzorowanie wrót zabytkowych. Uwidoczniony został również zły stan płyty dennej wymagający naprawy.
CZĘŚĆ II – Roboty budowlano - montażowe obejmują:
- wymianę uszkodzonych wrót dolnych i górnych na nowe, będące odwzorowaniem wrót zabytkowych,
- odrestaurowanie i wyeksponowanie na śluzie wrót górnych wraz z przygotowaniem fundamentów pod ekspozycję oraz zagospodarowaniem terenu,
- naprawę mechanizmów napędowych wrót z odtworzeniem najbardziej uszkodzonych elementów oraz renowację mechanizmów,
- naprawę zamknięć zasuwowych w galerii wraz z mechanizmami napędu ręcznego, z odtworzeniem najbardziej uszkodzonych elementów oraz renowację zamknięć
i mechanizmów, - naprawę płyty dennej i naprawę wylotów z galerii,
- naprawę z renowacją wszystkich elementów stalowych wbudowanych w śluzę (drabinki zejściowe, skrzynki cumownicze, obudowy krawędzi, pachoły cumownicze, poręcze stalowe) oraz odtworzenie najbardziej uszkodzonych elementów,
- wykonanie niezbędnych rozbiórek okładziny klinkierowej oraz konstrukcji murów w wokół elementów stalowych, okuć, mocowania mechanizmów wraz z ich odbudową,
- oczyszczenie kanałów obiegowych i galerii z zamulenia oraz naprawę uszkodzeń w kanale,
- odtworzenie pierwotnego oświetlenia śluzy,
- usunięcie grodzy budowlanej oraz próby ruchowe mechanizmów, przekazanie obiektu do eksploatacji.
CZĘŚĆ III – Nadzór autorski obejmuje:
sprawowanie nadzoru autorskiego w sposób i na zasadach określonych w ustawie
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz zgodnie z zapisami § 3c Projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 7 do niniejszej SWZ.
Sprawowanie nadzoru autorskiego będzie następować poprzez dokonywanie następujących czynności:
- zapisów na rysunkach wchodzących w skład dokumentacji projektowej
- wykonywanie i dostarczanie rysunków zamiennych lub szkiców, albo nowych projektów opatrzonych datą, podpisem oraz informacją, jaki element dokumentacji zastępują
- stosownych wpisów do dziennika budowy.
Wykonawca pełnić będzie nadzór autorski wg potrzeb wynikających z postępu robót oraz będzie do dyspozycji Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na wezwanie zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem nie krótszym niż 3 dni robocze.
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Informacje zostały zawarte w załączonych dokumentach zamówienia.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Informacje zostały zawarte w załączonych dokumentach zamówienia.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Informacje zostały zawarte w załączonych dokumentach zamówienia.
Warunki realizacji umowy
1. Umowa zostanie zawarta według Projektowanych postanowień umowy, stanowiących Załącznik Nr 7 do SWZ.
2. Wykonawca akceptuje treść Projektowanych postanowień umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia, stanowiących Załącznik Nr 7 do SWZ, oświadczeniem zawartym w treści Formularza oferty. Postanowienia umowy ustalone w Projektowanych postanowieniach umowy nie podlegają zmianie przez Wykonawcę. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień Projektowanych postanowień umowy stanowi jeden z wymogów ważności oferty.
3. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w §12 Projektowanych postanowień umowy.