Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Świadczenie usług w zakresie dostawy i wdrożenia kompleksowego systemu lokalizacyjnego wykorzystywanego do obsługi elektronicznego poboru opłat drogowych kompatybilnego z systemem e-TOLL

Zapytanie ofertowe

Ogłaszający

Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej

Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej

Żelazna 59A
00-848 Warszawa
tel.22 375 37 85
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Postępowanie zakończone
  • Numer postępowania
    KZGW/KOR/323/2021
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    15.12.2021 16:00
  • Termin złożenia oferty
    22.12.2021 13:00

Opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług w zakresie dostawy i wdrożenia kompleksowego systemu lokalizacyjnego wykorzystywanego do obsługi elektronicznego poboru opłat drogowych kompatybilnego z systemem e-TOLL

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej

N/D

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

N/D

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

N/D

Warunki realizacji umowy

Zgodnie z załączonym projektem umowy

Informacje dodatkowe

Świadczenie usług w zakresie dostawy i wdrożenia kompleksowego systemu lokalizacyjnego wykorzystywanego do obsługi elektronicznego poboru opłat drogowych kompatybilnego z systemem e-TOLL

Branże CPV

  • 38112100-4 - Globalne systemy nawigacji i pozycjonowania (GPS lub równorzędne)
  • 50111110-0 - Usługi dodatkowe w zakresie obsługi floty pojazdów

Komunikaty zamawiającego

  • Data
  • Opublikowane przez
  • Treść
  • 20.12.2021 12:32:57
  • Karol Doniecki

  • W dniach 17-20.12.2021 za pośrednictwem Platformy Zakupowej PGW WP wpłynęły pytania od Wykonawców, dotyczące zapytania ofertowego. Zamawiający udziela następujących odpowiedzi.

    Pytanie 1: Z racji, iż umowa na świadczenie usługi e-TOLL wynosi 12 miesięcy, proszę o doprecyzowanie czy po tym okresie istnieje możliwość zwrotu urządzeń do Wykonawcy, czy stają się własnością Zamawiającego?
    Pytanie 2: Poniższe punkty mówią o dostarczeniu urządzeń i świadczeniu usługi przekazywania danych na serwery KAS (do systemu e-TOLL) oraz udostępnienia systemu monitoringu pojazdów przez okres 12 miesięcy.
    㤠1 pkt 1
    Przedmiotem Umowy jest realizacja usług polegających na:
    1) wdrożeniu wraz z dostarczeniem na potrzeby Zamawiającego 172 urządzenia OBU kompatybilnych z e-TOLL KAS”
    㤠1 pkt 2
    Przedmiot Umowy realizowany będzie przez 12 miesięcy od dnia jej zawarcia.”
    Czy powyższe możemy interpretować jako możliwość dostarczenia na zasadzie najmu urządzeń OBU na czas świadczenia usługi, czyli bez jednorazowego zakupu urządzeń przez Państwo (bez faktury zakupu urządzeń i przeniesienia własności)?
    Powyższy wariant nie pozostaje w sprzeczności z zapisami Zapytania Ofertowego i Umowy (zasady świadczenia usług, odpowiedzialności, gwarancje na urządzenia itp.).
    Rozwiązanie zakłada pełne świadczenie usługi w ustalonym okresie po czym zwrot urządzeń do Operatora systemu z pełną odpowiedzialnością Operatora za działanie urządzeń przez cały okres współpracy.

    Odpowiedź: Zamawiający informuje, że zakres zamówienia zgodny z treścią zapytania ofertowego, wynika zarówno z opublikowanego „Opisu przedmiotu zamówienia”, który stanowi załącznik do „Zapytania ofertowego”, jak i z dołączonego „Projektu umowy”. Zgodnie z dokumentacją postępowania, zamówienie obejmuje dwa elementy – dostawę i sprzedaż urządzeń OBU oraz świadczenie usługi przesyłu danych na zasadzie abonamentu opłacanego przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy. Z takiego właśnie sformułowania przedmiotu zamówienia wynika jednoznacznie, ze po zrealizowaniu pierwszego z wymienionych elementów zamówienia, tj. dostarczeniu urządzeń, stają się one własnością Zamawiającego. Dodatkowo wynika to z zapisów § 3 ust. 4 „Projektu umowy”, zgodnie z którymi płatność nastąpi za dostarczone urządzenia, jednorazowo, a następnie miesięcznie, z tytułu abonamentu naliczanego za przesył danych. Tym samym Zamawiający nie przewiduje zwrotu urządzeń po dokonaniu zapłaty za nie.
    Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że z uwagi na zamiar dokonania zakupu urządzeń, przyjmuje, że Wykonawca zapewnia jedynie ich obsługę, zarówno jeśli chodzi o zapewnienie przesyłu danych, opłacanych w ramach miesięcznego abonamentu, jak i zgodnego z projektem umowy serwisu gwarancyjnego. Tym samym Zamawiający nie zakłada wyłączności dostawcy na jego obsługę, tj. tego rodzaju praktyk, jak stosowanie blokad w rodzaju simlock lub podobnych, uniemożliwiających wykorzystanie urządzeń przez innego operatora przesyłu danych po zakończeniu dwunastomiesięcznego okresu obowiązywania umowy, która zostanie zawarta w wyniku niniejszego postepowania. Zamawiający, po dokonaniu odbioru urządzeń i zapłaty za nie, zastrzega sobie możliwość wyłącznego korzystania z nich zgodnie ze swoimi potrzebami przez czas nieokreślony.


    Pytanie 3: Paragraf ,,6’’ kary Umowne pkt. 4. System skonstruowany jest w ten sposób, iż automatycznie weryfikuję każde zdarzenie nie pożądane i alteruję w postaci mailowej do administratora konta, celem interwencji np. zaprzestania jazdy po drodze płatnej.
    Wykonawca nie ma wpływu na to kiedy urządzenie może ulec awarii i nie jest w stanie tego przewidzieć.
    Jak ma się ten paragraf i egzekwowanie kar finansowych w stosunku do Wykonawcy jeśli Zamawiający zostanie poinformowany o fakcie awarii urządzenia, a kierowca nadal będzie poruszał się po drodze płatnej i finalnie otrzyma mandat ?
    W tym przypadku zgodnie z alternatywą od KAS, powinien skorzystać z aplikacji bądź biletu przejazdowego.

    Odpowiedź: Zamawiający informuje, że zgodnie ze sposobem sformułowania zapisów w § 6 ust. 4, dotyczą one wyłącznie sytuacji, w których do naliczenia kar za przejazd płatnym odcinkiem dróg bez działającego urządzenia pokładowego doszło z winy Wykonawcy. Podstawą do obciążenia karami z tego tytułu Wykonawcy nie mogą być zatem sytuacje, na które nie ma on wpływu.


    Pytanie 4: W ,,Formularzu Ofertowym część B’’ jest informacja iż, ceny muszą zawierać wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia. Natomiast wypełniając niniejszy formularz nie ma wzmianki, iż abonament zgodnie z okresem trwania umowy ma być liczony za 12 mcy tylko miesięcznie - co nie daje nam pełnej kwoty realizacji zamówienia. Ta sama sytuacja ma miejsce w Formularzu ofertowym ,,Załącznik nr.3 część A’’ gdzie musimy podać kwotę brutto za realizacje całości zamówienia.

    Odpowiedź: Zamawiający przypomina, że opis przedmiotu zamówienia, a także szczegóły i warunki realizacji zamówienia są zawarte w załącznikach „OPZ e-TOLL” oraz „Projekt umowy e-TOLL”. Formularz ofertowy natomiast nie pełni funkcji informacyjnej dla Wykonawcy, ale ma umożliwiać mu złożenie oferty zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Tym samym podczas wypełniania formularza należy kierować się informacjami zawartymi w wymienionych załącznikach oraz w treści samego „Zapytania ofertowego”.
    W związku z powyższym w wierszu 3 i 4 kol 5 „Ilość” „Formularza ofertowego część B” należy podać ilość urządzeń objętych usługa abonamentową. Z kolei w kol.6 powinna znaleźć się wartość jednostkowa netto abonamentu za jedno urządzenie, w kolumnie 8 natomiast wartość łączna netto abonamentu za 12 miesięcy x ilość urządzeń (tylko taka wartość można rozumieć jako „łączną”). Podobnie w kolumnie 9 , gdzie powinna znaleźć się wartość brutto jednostkowa – za jedno urządzenie, a w kolumnie 10 łączna wartość brutto, tj. za wszystkie urządzenia w okresie 12 miesięcy obowiązywania umowy.
    W formularzu ofertowym część A powinna znaleźć się kwota wynikająca ze zsumowania kosztów dostawy i sprzedaży Zamawiającemu wszystkich wyspecyfikowanych urządzeń oraz zsumowanej 12 miesięcznej opłaty abonamentowej za wszystkie urządzenia.
  • 21.12.2021 09:17:58
  • Karol Doniecki

  • W dn. 20.12.2021 r. za pośrednictwem Platformy Zakupowej wpłynęło pytanie Wykonawcy, dotyczące postępowania. Zamawiający udziela następującej odpowiedzi.

    Pytanie: "Z uwagi na zbliżając się termin złożenia odpowiedzi na zapytanie ofertowe z dnia 15-12-2021r. pn. Świadczenie usług w zakresie dostawy i wdrożenia kompleksowego systemu lokalizacyjnego wykorzystanego do obsługi elektronicznego poboru opłat drogowych kompatybilnego z systemem e-Toll stanowiący nr sprawy: KZGW/KOR/323/2021 w załączeniu [Wykonawca]. przekazuje wniosek o przesunięcie terminu ze stosowną argumentacją."

    Treść wniosku:

    „Szanowni Państwo,
    [Wykonawca] jako wiodący Dostawa usług wspierający w zakresie przedmiotu niniejszego postępowania – autorskim systemem [nazwa] – szeroki zakres w pełni usatysfakcjonowanych kontrahentów, zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego w skali nie tylko Polski, ale aktualnie w znacznej mierze również i Europy wyraża pełną gotowość do złożenia odpowiedzi w przedmiotowym zakresie postępowania.
    Pragniemy nadmienić, iż ze względu na zbliżający się termin złożenia oferty i panujące okoliczności pandemiczne oraz ze względu na sezon wyjątkowo urlopowy, który powoduje naturalne utrudnienia mające na celu podjęcie szczegółowej analizy OPZ zwracamy się z uprzejmą prośbą o przesunięcie terminu składania ofert, o co najmniej miesiąc, tj. do dnia 22-01-2022r.”

    Odpowiedź: Zamawiający informuje, że termin składania ofert w niniejszym postępowaniu jest wystarczający, ponieważ został wyznaczony w taki sposób, by umożliwić udział wszystkim Wykonawcom przygotowanym do spełnienia wymagań Zamawiającego. Tym samym termin składania ofert pozostaje bez zmian.
  • 21.12.2021 15:21:16
  • Karol Doniecki

  • Pytanie 1: Jaki jest termin wdrożenia/startu systemu?

    Odpowiedź: Zgodnie z zapisami „Opisu przedmiotu zamówienia”, postępowanie dotyczy „wdrożenia wraz z zapewnieniem na potrzeby Zamawiającego 172 urządzeń OBU kompatybilnych z e-TOLL KAS z możliwością dodatkowego prezentowania aktualnej pozycji pojazdu oraz historii przebytych tras przez okres minimum 30 dni wraz z niezbędnym dostępem do systemu/programu online”. Przy czym przez wdrożenie rozumiane jest rozpoczęcie świadczenia usługi w pełnej funkcjonalności. Z kolei dla uzyskania pełnej funkcjonalności, zgodnie z zapisami „Projektu umowy”, konieczne jest dostarczenie przez Wykonawcę urządzeń, przekazanie przez Zamawiającego danych na temat pojazdów objętych usługą, wygenerowanie przez Wykonawcę ID biznesowego dla każdego pojazdu, przekazanie ID Zamawiającemu w celu zarejestrowania pojazdu w systemie e-TOLL. Tym samym momentem wdrożenia systemu będzie moment, w którym Zamawiający, po wykonaniu wymienionych czynności, będzie mógł korzystać z urządzenia przypisanego do danego pojazdu. Niemniej jednak, zgodnie z zapisami „Opisu przedmiotu zamówienia”, Wykonawca musi dostarczyć urządzenia, które mają możliwość przesyłu danych po podłączeniu do zasilania, a tym samym jest uprawniony do naliczania opłaty abonamentowej od dnia następnego po dniu dokonania protokolarnego odbioru urządzeń przez Zamawiającego.
    W związku z powyższym przesył danych w pełnym zakresie rozpocznie się po wykonaniu wymienionych powyżej czynności wynikających ze współdziałania Wykonawcy i Zamawiającego, na zasadach opisanych w „Projekcie umowy”, a naliczanie opłaty abonamentowej – dnia następnego po dniu dokonania protokolarnego odbioru urządzeń przez Zamawiającego.


    Pytanie 2: Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego – Opis przedmiotu zamówienia
    2. 4. Opis przedmiotu zamówienia - zakres zamówienia, pkt 3
    Weryfikacja czasu pracy pojazdów - czy dla pojazdów >3,5 T wymagane jest podłączenie pod tachograf?

    Odpowiedź: Zamawiający nie wymaga podłączenia dostarczonych urządzeń do tachografu

    Pytanie 3: Opis przedmiotu zamówienia - zakres zamówienia, pkt 6 g)
    Czy montaż musi być wykonany do akumulatora pojazdu? Część urządzeń OBU posiada sygnał dźwiękowy oraz wizualny (LED) dla zapewnienia informacji zwrotnej dla kierowcy dot. działania systemu. Czy jest brany pod uwagę samodzielny montaż z wykorzystaniem gniazda 12/24V (zapalniczka)?

    Odpowiedź: Zgodnie z zapisami „Opisu przedmiotu zamówienia”, dostarczone urządzenia muszą być przystosowane „do łatwego samodzielnego montażu do akumulatora pojazdu”. Należy to rozumieć jako podłączenie do akumulatora w sposób bezpośredni. Tym samym podłączenie do gniazda zapalniczki zostanie uznane za rozwiązanie niespełniające wymagań postawionych w „Opisie przedmiotu zamówienia”. Niemniej jednak nie należy rozumieć tego wymagania jako konieczności montażu bezpośrednio na akumulatorze. Dlatego nie wyklucza ono umieszczenia urządzenia w taki sposób, by była możliwość kontroli sygnalizatorów dźwiękowych i/lub świetlnych, o ile jest ono bezpośrednio podłączone do akumulatora.

    Pytanie 4: Opis przedmiotu zamówienia – informacje uzupełniające pkt 6
    "Wykonawca zobowiązuje się do naprawy lub wymiany uszkodzonego urządzenia (OBU)/usunięcia usterki przesyłu danych w ciągu 24 godzin od dostarczenia przez Zamawiającego zlecenia naprawy." - Jak liczony jest ten czas? Dotyczy tylko dni roboczych? Czy uwzględnia czas na dostarczenie urządzeń (kurier)?

    Odpowiedź: Zamawiający informuje, że czas naprawy podany w cytowanym zapisie „Opisu przedmiotu zamówienia” jest liczony od momentu zgłoszenia awarii do momentu jej usunięcia. To znaczy, że od chwili wysłania zgłoszenia awarii do Wykonawcy do momentu przywrócenia prawidłowości działania urządzenia nie może upłynąć więcej niż 24 godziny. W związku z tym w przypadku, gdy sprawne urządzenie zostanie wysłane Zamawiającemu w ciągu 24 godzin od zgłoszenia awarii, zostanie to uznane za wystarczające do spełnienia wymagań zawartych w „Opisie przedmiotu zamówienia”, pod warunkiem poinformowania o tym Zamawiającego, np. przez wysłanie linku do śledzenia paczki kurierskiej. Dodatkowo cytowany zapis nie dotyczy jedynie awarii samego urządzenia, ale również awarii związanej z przesyłem danych. Wykonawca, po otrzymaniu powiadomienia od Zamawiającego, jest zobowiązany do zweryfikowania w swoim systemie monitoringu, czy problem dotyczy urządzenia, czy transmisji danych i do usunięcia zidentyfikowanej przyczyny. Czas reakcji liczony będzie w dniach roboczych.
  • 23.12.2021 16:06:50
  • Karol Doniecki

  • Zamawiający publikuje wynik postępowania

Informacja

Postępowanie zakończone

Wybór oferty

MOBILIA GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Spacerowa 1 /4
62-811 Kościelna Wieś

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone z wyłączeniem przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

do góry