Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"Budowa lewostronnego wału rzeki Odry Lasaki - Poborszów na terenie gminy Reńska Wieś woj. opole -Etap II." Część 1.

Tryb podstawowy

Ogłaszający

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Sienkiewicza 2
44-100 Gliwice
tel.32 / 231 64 31 wew. 15
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Postępowanie zakończone
  • Numer postępowania
    GL.ROZ.2810.81.2022.EWK
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    12.08.2022 16:00
  • Termin składania ofert
    02.09.2022 11:00
  • Termin otwarcia ofert
    02.09.2022 12:00

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem  zamówienia  jest budowa odcinka  wału przeciwpowodziowego rzeki Odry o długości 189 m,  stanowiącego część zaprojektowanego wału  Laski – Poborszów o całkowitej długości 2,215 km oraz  wykonanie wycinki drzew kolidujących z projektowanym obwałowaniem na całej trasie wału. Wał  zlokalizowany   jest na  lewym  brzegu  Odry w  miejscowościach Mechnica i Poborszów w gminie Reńska Wieś. Inwestycja została podzielona przez Zamawiającego na części.  Realizowana niniejszym zamówieniem część 1 obwałowania znajduje się w miejscowości Mechnica powyżej przysiółka Kolonia Mechnica i przebiega z kierunku północno – zachodniego na południowo – wschodni.  

 

      W ramach niniejszego zamówienia wykonany zostanie następujący zakres  robót:

  1. Budowa wału przeciwpowodziowego o długości 189 m wraz z obiektami funkcjonalnie związanymi (drogi, place manewrowe, przepust, rów odwadniający, schody skarpowe) zlokalizowanymi na tym odcinku
  2. Wycinkę 110  drzew oraz  0,30 ha  krzaków na z trasy całości projektowanego obwałowania tj. 2,215 km .

Załączona do niniejszego przetargu Dokumentacja Projektowa stanowiąca Załącznik nr 13 do SWZ zawierająca (Projekt Budowlany i Projekt Wykonawczy oraz STWiOR),  obejmuje  cały zakres budowy wału przeciwpowodziowego o długości 2,215 km.

Inwestycja realizowana będzie w oparciu o pozwolenie na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych  wydane  przez  Wojewodę Opolskiego  w dniu 17 lipca 2017 r. nr IN.V.7840.6.1.2017.MBA.

Decyzje,  postanowienia, opinie i inne uzgodnienia dotyczące realizacji przedmiotowej inwestycji zostały zamieszczone w folderze „DECYZJE ADMINISTARCYJNE” stanowiącym  Załącznik nr 14 do SWZ.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa: Projekt budowlany, Projekt wykonawczy branża wodna, telekomunikacyjna i wodociągowa , STWiORB wraz z  Przedmiarem robót oraz Opisem Przedmiotu Zamówienia.

Istniejący stan zagospodarowania terenu

Teren, na którym wykonywany będzie wał przeciwpowodziowy, pokryty jest głównie łąkami i polami uprawnymi. W rejonie przedmiotowej inwestycji zlokalizowane są zabudowania miejscowości Mechnica oraz okolicznych przysiółków. W pobliżu znajduje się obszar Chronionego Krajobrazu Łęg Zdzieszowicki.

Parametry charakterystyczne przewidzianego do budowy wału:

  • Klasa wału  -  II
  • Długość wału – 189 m
  • Szerokość korony  wału -  5,0 m
  • Nachylenie skarpy odwodnej 1:3, skarpy odpowietrznej 1:2
  • Droga na koronie obwałowania – szerokość 3,5 m utwardzona klińcem  -  189 m
  • Zabezpieczenie przeciwfiltracyjne:  bentomatą na skarpie odwodnej  oraz  przesłona hydroizolacyjna  w stopie wału wykonana  w systemie CDMM na głębokość  6 m, o długości  172 m
  • Drogi przywałowe w międzywalu  i  na zawalu o szerokości 3,0 m utwardzone klińcem oraz plac do zawracania utwardzony na międzywalu klińcem a na zawalu płytami betonowymi
  • Przepust wałowy o długości 22,9 m
  • Schody skarpowe
  • Rów odwadniający  na  zawalu o dł. 161 m z przepustem pod zjazdem z wału
  • Wykonanie dostawa i montaż tablic informacyjnych i konstrukcji do ich mocowania – 1 szt.`

W trakcie realizacji przewiduje się wykonanie następujących robót:

        • Wycinka drzew  o średnicach 10 do 75 cm z karczowaniem pni oraz odwozem: pni  na odległość do 2 km ze złożeniem w sztaplach na zapleczu wykonawcy, karpiny i gałęzi na składowisko odpadów z utylizacją
        • Mechaniczne karczowanie krzaków i poszycia – odwóz krzaków na składowisko i utylizacja
  • Roboty pomiarowe związane z tyczeniem wału oraz kontrolą w trakcie wykonywania robót
  • Zdjęcie humusu dla wykonania wałów oraz dróg  technologicznych i tymczasowych z odwozem na tymczasowy odkład
  • Wykonanie dróg tymczasowych, utrzymywanie w trakcie robót oraz rozbiórka po zakończeniu zadania
  • Zakup i dowóz gruntu licencjonowanego na nasyp obwałowania, wbudowanie wraz z zagęszczeniem
  • Wykonanie przepustu wałowego śr. 600 mm z klapą zwrotną
  • Wykopy pod montaż  bentomaty  oraz przesłonę przeciwfiltracyjną
  • Ułożenie bentomaty na skarpie odwodnej oraz wykonanie przesłony filtracyjnej CDMM w stopie wału
  • Wykonanie drogi eksploatacyjnej na koronie wału z tłucznia kamiennego
  • Humusowanie i obsiew skarp i korony obwałowania oraz pasów ochronnych
  • Wykonanie dróg przywałowych po stronie odwodnej i odpowietrznej wału z tłucznia kamiennego
  • Wykonanie placu manewrowego po stronie odwodnej z płyt ażurowych
  • Przebudowa odcinka rowu  po stronie odpowietrznej poprzez wykonanie wykopów, ułożenie geowłókniny oraz ubezpieczenie płytami ażurowymi Krata
  • Wykonanie przepustu śr. 40 cm pod zjazdem z obwałowania

Warunki realizacji  robót budowlanych:

  1. Roboty budowlane muszą być wykonane w oparciu o warunki wynikające z umowy, dokumentację projektową, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, wytyczne techniczno-eksploatacyjne i decyzje administracyjne, a także zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi, obowiązującymi normami państwowymi i branżowymi, przepisami dozoru technicznego, prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Wykonawca w cenie oferty musi uwzględnić wypełnienie wszystkich obowiązków wynikających z wymienionych dokumentów
  2. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych oraz po ich zakończeniu, wykonawca musi przeprowadzić inwentaryzację i sporządzić dokumentację fotograficzno-inwentaryzacyjną dróg dojazdowych, po których poruszał się będzie sprzęt wykonawcy oraz posesji znajdujących się przy drogach dojazdowych. Wykonawca, w cenie oferty, musi uwzględnić koszty czyszczenia oraz naprawy lub odtworzenia nawierzchni dróg publicznych oraz koszty naprawy ewentualnych uszkodzeń posesji znajdujących się na terenie dojazdu do placu budowy.
  3. Wszelkie obowiązki i koszty wynikające z decyzji administracyjnych, umów użyczenia
    i dysponowania nieruchomościami, a także związane z opłatami, w szczególności za zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, kosztami projektu organizacji ruchu drogowego, a także uzyskaniem niezbędnych zgód i pozwoleń w związku z realizacją robót budowlanych, z chwilą przejęcia terenu budowy zostają przeniesione na wykonawcę.
  4. Przedmiot zamówienia objęty jest okresem gwarancji wykonawcy i rękojmią za wady. Warunki gwarancji – max.60 miesięcy liczone od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.

Warunki rękojmi – max.60 miesięcy od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Bieg okresu gwarancji jakości rozpoczyna się od daty bezusterkowego odbioru przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.

  1. Wykonawca ujmie w kosztach szacunek brakarski, odpowiednie docięcie, zwiezienie na zaplecze Wykonawcy  oraz  ułożenie w stosy ściętych drzew.
  2. Grunt przeznaczony do wbudowania w nasyp powinien pochodzić od dostawców zewnętrznych, posiadających koncesje na eksploatację kruszyw i mas ziemnych. Grunt przeznaczony do wbudowania musi mieć akceptację Inspektora Nadzoru, akceptacja następuje na bieżąco w czasie trwania robót ziemnych na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę wyników badań określonych w PN-74/B-04452 Grunty budowlane, badania polowe.

Do obowiązków wykonawcy będzie należało ponadto:

  1. Zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji w trakcie realizacji robót oraz wykonanie pomiarów geodezyjnych powykonawczych z przekazaniem do zasobów geodezyjnych właściwego Starostwa Powiatowego przed odbiorem końcowym zadania inwestycyjnego oraz dostarczenie Zamawiającemu powykonawczej dokumentacji geodezyjnej zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa,
  2. Zapewnienie obsługi geotechnicznej inwestycji w trakcie realizacji robót oraz prowadzenie na bieżąco szczegółowego dziennika badań zagęszczenia (wykonawca ma obowiązek wykonania badań każdej warstwy gruntu),
  3. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone na działkach zniszczonych w trakcie prowadzenia robót. W takim przypadku wykonawca zobowiązany jest do naprawienia szkody władającym terenem bez zbędnej zwłoki (nie później niż 3 miesiące od dnia powzięcia informacji o powstaniu szkody) - bądź przez przywrócenie terenu do stanu poprzedniego, - bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej tytułem odszkodowania
  4. Wykonawca podejmie wszelkie niezbędne kroki dla zabezpieczenia środowiska w obszarze oddziaływania inwestycji, celem ograniczenia szkód i uciążliwości dla ludzi i mienia, wynikłych z zanieczyszczenia, hałasu i innych skutków prowadzenia robót budowlanych,
  5. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót przepisy związane z realizacją przedmiotowej inwestycji dotyczące ochrony środowiska naturalnego, w tym również ustawy o odpadach i ustawy o ochronie przyrody. Wszelkie opłaty i kary za przekroczenie w trakcie realizacji robót norm, określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochrony środowiska, poniesie Wykonawca,
  6. Uiszczanie stosownych opłat oraz uzyskanie na swój koszt wszelkich uzgodnień
    i pozwoleń na wywóz nieczystości stałych, płynnych i odpadów oraz na bezpieczne, prawidłowe odprowadzenie wód gruntowych i opadowych z całego terenu budowy, lub miejsc związanych z prowadzeniem robót, tak aby ani roboty ani ich otoczenie nie zostały uszkodzone,
  7. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie uszkodzenia dróg, rowów odwadniających, wodociągów i gazociągów, słupów i linii energetycznych, kabli, punktów osnowy geodezyjnej i instalacji jakiegokolwiek rodzaju, spowodowane przez niego lub jego podwykonawców podczas wykonywania robót. Wykonawca niezwłocznie naprawi wszelkie powstałe uszkodzenia na własny koszt,
  8. Zapewnienie nadzoru przyrodniczego nad realizacją  robót budowlanych
  9. Zapewnienie nadzoru archeologicznego nad robotami w bezpośrednim otoczeniu stanowiska archeologicznego nr 37 i 38 w m. Mechnica zgodnie z opinią Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 05.10.2015 r. nr ZA.5152.188.2015.KS  wraz z uzyskaniem pozwolenia na pracę w otoczeniu zabytku
  10. Opracowanie Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
  11. Zorganizowanie, zagospodarowanie, utrzymania i późniejsza likwidacja placu budowy,
  12. Cena oferty musi również zawierać m.in. wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji przetargowej jak również nie ujęte w tej dokumentacji, a niezbędne do wykonania zadania np.: podatek VAT, wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy, koszty utrzymania zaplecza budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, telefon, dozorowanie budowy), ubezpieczenie budowy, odszkodowania za wyrządzenie szkody osobom trzecim w związku z prowadzoną inwestycją, próby, badania i odbiory, wykonanie dokumentacji powykonawczej w pełnym zakresie oraz ewentualne roboty związane z utrudnieniami wynikającymi z realizacji zadania.

Zakres robót należy wykonać z należytą starannością zgodnie z przedmiarem robót, dokumentacją techniczną, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami  oraz  sztuką  budowlaną.

3 Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego na roboty objęte przedmiotem umowy wynosi: 36 miesięcy od daty odbioru końcowego.

Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wady fizyczne i prawne Przedmiotu Umowy z tytułu rękojmi w terminie i na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.

4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Opis Przedmiotu Zamówienia stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ, Dokumentacja Projektowa stanowiąca Załącznik nr 13 do SWZ, Decyzje Administracyjne stanowiące Załącznik nr 14 do SWZ oraz Przedmiar Robót stanowiący Załącznik Nr 11 do SWZ.

5  Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w Załączniku nr 6 do SWZ  - Wzór Umowy.

6   Roboty należy realizować na podstawie:

  1. Wymogów SWZ wraz ze Wzorem Umowy.
  2. Dokumentacji Projektowej stanowiącej Załącznik nr 13 do SWZ.
  3. Pozwolenia na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych  wydanego  przez  Wojewodę Opolskiego  w dniu 17 lipca 2017 r. nr IN.V.7840.6.1.2017.MBA.  
  4. Zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowiązujących aktualnie przepisów prawa.

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej

Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Określenie warunku:

Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem określonej zdolności kredytowej lub środków finansowych umożliwiających realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.

Wykonawca powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową do realizacji przedmiotowego zamówienia w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych i 00/100)

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

1. posiadanie wiedzy i doświadczenia

Określenie warunku:

Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej:

1 (jedno) zadanie polegające na wykonaniu robót budowlanych obejmujących swym zakresem budowę lub przebudowę wałów przeciwpowodziowych co najmniej klasy II o długości minimum  0,5  km. 

Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.

Uwaga: Wykonawca wskaże wykonane roboty budowlane wraz z podaniem ich zakresu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej wykazuje jeden z nich.

2. dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Określenie warunku:

Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem osobami zdolnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia (osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia), posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. W tym:

kierownik budowy (jedna osoba) posiadający:

  • minimum 3-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy
    w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej.
    Osoba ta w okresie wykazywanego doświadczenia zawodowego musi posiadać uprawnienia, o których mowa poniżej.
  • posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, udzielone w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub inne wydane wg wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w branży inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 ze zm.). lub inne wydane wg wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do kierowania robotami w branży inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń.

-  musi być zrzeszony we właściwej izbie samorządu zawodowego zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 ze zm.).

 

Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzje w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2272 ze zm.) lub ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. Nr 63, poz. 394 z 2013 r. poz. 1650 oraz z 2014 r. poz. 1004), dopuszcza się również kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo Budowlane w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.).

Wskazane w pkt 7.2.4.2 SWZ osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na własny koszt tłumacza, na cały okres realizacji przedmiotu umowy.

Wymóg dysponowania osobami wskazanymi w pkt 7.2.4.2 SWZ powinien być traktowany przez Wykonawcę jako minimalne wymaganie Zamawiającego dla wykazania spełniania przez niego warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej.

Wynagrodzenie pozostałych osób zatrudnionych przez Wykonawcę  w celu realizacji zamówienia należy uwzględnić w cenie oferty.

Warunki realizacji umowy

Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.

Branże CPV

  • 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
  • 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
  • 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
  • 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
  • 45246200-5 - Budowa wałów rzecznych

Pliki do pobrania

Komunikaty zamawiającego

  • Data
  • Opublikowane przez
  • Treść
  • 26.08.2022 14:51:25
  • Michał Janocha

  • Zmiana terminu składania ofert
  • 06.10.2022 14:56:13
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Podpisanie umowy

Informacja

Postępowanie zakończone

Wybór oferty

Zakład Usług Hydrotechnczno-Melioracyjnych Wojciech Ferenc

Kolejowa 1-82
46-040 Ozimek

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

do góry