Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Zbiornik przeciwpowodziowy Kotlarnia na rzece Bierawce” - opracowanie studium wykonalności

Tryb podstawowy

Ogłaszający

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Sienkiewicza 2
44-100 Gliwice
tel.32 2316431 wew. 16
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Postępowanie zakończone
  • Numer postępowania
    GL.ROZ.2710.38.2023.EWK
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    16.06.2023 16:00
  • Termin składania ofert
    03.07.2023 10:00
  • Termin otwarcia ofert
    03.07.2023 11:00

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium Wykonalności (dalej: studium wykonalności, SW) dla zadania inwestycyjnego pn.:

„Zbiornik przeciwpowodziowy Kotlarnia na rzece Bierawce.

Studium wykonalności zostanie wykorzystane do aplikowania o dofinansowanie ze środków krajowych z programu wieloletniego pn.: „Gospodarowanie zasobami wodnymi w Polsce” i ewentualnie z funduszy unijnych.

W ramach opracowania studium wykonalności Wykonawca przedstawi minimum trzy warianty realizacyjne zadania inwestycyjnego. Dokona przy tym oceny wariantu realizacyjnego zawartego w projekcie budowlanym zbiornika przeciwpowodziowego Kotlarnia na rzece Bierawce opracowanym w 2008 r. i ewentualnie uwzględni go wśród przedstawionych propozycji.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania studium wykonalności z należytą dokładnością w zakresie, formie i standardzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi wymaganiami dla projektów aplikujących o wsparcie ze środków unijnych (Wytyczne dotyczące zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym hybrydowych na lata 2021-2027 - https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/).

    Wykonawca zobowiązany jest:

  1. Opracowując warianty realizacyjne zadania inwestycyjnego należy wziąć pod uwagę planowane kierunki działań Kopalni Piasku „Kotlarnia” S.A., a także realizowany przez kopalnię proces rekultywacji wyrobiska.
  2. Zweryfikować i poddać analizie zakres oraz charakterystykę zaproponowanego zadania inwestycyjnego oraz przedstawić inne, nowe rozwiązania alternatywne służące osiągnięciu celu zadania inwestycyjnego, uwzględniające rozwój technologii wykonania robót i odpowiednie pod względem technicznym i ekonomicznym.
  3. Wykonać wnikliwą analizę kosztów i korzyści, zgodnie z wytycznymi dla opracowań towarzyszących aplikacjom na pozyskanie środków z funduszy unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem Wytycznych dotyczących zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym hybrydowych na lata 2021-2027.
  4. Dokonać oceny aktualnego stanu przygotowania instytucjonalnego podmiotów zaangażowanych w realizację i funkcjonowanie zadania inwestycyjnego.
  5. Dokonując analizy instytucjonalnej należy uwzględniać prawne i finansowe (w tym podatkowe) uwarunkowania realizacji projektu i przyjętych rozwiązań, przede wszystkim w zakresie kwalifikowalności podatku VAT.
  6. Sprawdzić dostępność terenu pod wskazane zadanie inwestycyjne.
  7. Dokonać oceny zaawansowania zadania inwestycyjnego pod względem uzyskanych i koniecznych do uzyskania decyzji administracyjnych, przeprowadzonych postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko oraz zgodności z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego.
  8. Obliczyć koszt realizacji zadania inwestycyjnego uwzględniając zmiany parametrów cenotwórczych w perspektywie lat realizacji projektu oraz przedstawić podział kosztów dla poszczególnych działań związanych z realizacją zadania inwestycyjnego, na koszty kwalifikowane i niekwalifikowane, z uwzględnieniem działań już zrealizowanych.

    Zakres rzeczowy przedmiotowego zamówienia obejmuje m.in.:

W szczególności studium wykonalności powinno zawierać:

•      ogólną charakterystykę projektu,

•      analizę potrzeb danego środowiska społeczno-gospodarczego,

•      definicję celów projektu,

•      analizę wykonalności,

•      analizę popytu,

•      analizę opcji - analizę wariantów i rozwiązań inwestycyjnych i wybór wariantu do zastosowania,

•      szczegółową charakterystykę projektu (opis techniczny),

•      opis pozycji rynkowej Wnioskodawcy,

•      analizę standingu finansowego Wnioskodawcy,

•      analizę finansową, w tym analizę trwałości finansowej,

•      analizę kosztów i korzyści (analizę ekonomiczną),

•      analizę ryzyka,

•      analizę wrażliwości,

•  harmonogram rzeczowo-finansowy dla wariantu rekomendowanego,

•      informacje dotyczące promocji projektu,

•      podsumowanie i wnioski,

•      oświadczenie wykonawcy.

Uzupełnieniem do studium wykonalności powinna być prezentacja multimedialna przygotowana dla celów promocyjnych, podsumowująca wykonane analizy oraz wyniki uzyskane w ramach opracowania studium wykonalności.

Harmonogram prac

Wykonawca jest zobowiązany przygotować przedmiot zamówienia w formie papierowej oraz w formie elektronicznej.

  1. W terminie do 50 dni od podpisania umowy, Wykonawca przedstawi proponowane rozwiązania wariantowe w celu ich uzgodnienia z Zamawiającym.
  2. Zamawiający w ciągu 7 dni dokona oceny przedłożonych wariantów oraz potwierdzi zasadność prowadzenia dalszej analizy dla wskazanych wariantów. Następnie Wykonawca będzie kontynuował prace związane z opracowaniem studium wykonalności.
  3. W terminie 21 dni przed datą ostatecznego odbioru przedmiotu zamówienia, Wykonawca przekaże Zamawiającemu za pokwitowaniem przedmiot zamówienia w ilości:
    1. 1 egz. w formie papierowej,
    2. 1 egz. w formie elektronicznej (na nośniku danych USB).
  4. Zamawiający w ciągu 7 dni ma możliwość wniesienia uwag do przedmiotu zamówienia, które Wykonawca przeanalizuje i uwzględni w ciągu 7 kolejnych dni.  Wersja z uwzględnionymi uwagami podlega przekazaniu stosownie do pkt. 3, a Zamawiający może wnieść do niej uwagi stosownie do zapisów niniejszego punktu.
  5. W przypadku braku uwag Zamawiający w ciągu 7 dni oświadczy czy przyjmuje przedmiot zamówienia, podpisując z Wykonawcą protokół zdawczo-odbiorczy lub odmówi podpisania protokołu w przypadku stwierdzenia wad wskazując Wykonawcy termin na usunięcie wad. Wersja poprawiona podlega ocenie stosownie do zapisów niniejszego punktu. Wersja przedmiotu zamówienia zaakceptowana przez Zamawiającego traktowana jest jako ostateczna.
  6. Po zaakceptowaniu Wykonawca przekaże Zamawiającemu:
    1. ostateczną wersję studium wykonalności w formie papierowej (opracowanie trwale zszyte) w 4 egz.,
    2. prezentację multimedialną dla celów promocyjnych podsumowującą wyniki uzyskane w ramach opracowania studium wykonalności w formacie .pptx i .pdf,
    3. 3 egz. kompletnego przedmiotu zamówienia w wersji elektronicznej, tj. na każdym nośniku USB będzie się znajdować:
  • studium wykonalności:
  • część tekstowa w formacie .docx i .xlsx z otwartymi formułami obliczeniowymi oraz formacie .pdf,
  • część rysunkowa w formacie .pdf,
  • prezentacja multimedialna w programie Microsoft Office Power Point.

    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1 do          SWZ_Opis Przedmiotu Zamówienia

Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia przedstawiono we Wzorze umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK NR 7 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia.

 

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej

Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w tym zakresie.

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w tym zakresie.

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej:

 

-  3 (trzy) usługi polegające na wykonaniu studium wykonalności lub koncepcji technicznej dotyczące obiektów hydrotechnicznych, w tym co najmniej 1 (jedną) usługę polegającą na wykonaniu studium wykonalności lub koncepcji technicznej dla projektu obejmującego budowę, odbudowę lub rozbudowę zbiornika wodnego o wartości projektu (robót budowlanych) min. 50 mln zł brutto;

 

Uwaga: Wykonawca wskaże wykonane usługi wraz z podaniem ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane oraz wartości projektu obejmującego budowę, odbudowę lub rozbudowę zbiornika wodnego z załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

 

Uwaga: W przypadku podania wartości robót budowlanych lub usług w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, to dla potwierdzenia spełniania warunku Zamawiający dokona przeliczenia tej waluty na PLN według średniego kursu ogłoszonego przez NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP.

 

 

2. Wykonawca zobowiązany jest  wykazać się dysponowaniem osobami

zdolnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe umożliwiające realizację zamówienia. W tym, co najmniej:

 

  • 1 (jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję koordynatora zespołu ds. opracowania studium wykonalności (SW) – posiadającą doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania/koordynowania/realizacji min. 1 studium wykonalności lub koncepcji dla projektu obejmującego budowę, odbudowę lub rozbudowę zbiornika wodnego o powierzchni min. 100 ha;
  • 1 (jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję eksperta ds. ekonomiczno-finansowych – posiadającą doświadczenie w realizacji min. 1 SW (w zakresie przygotowanie analizy ekonomiczno-finansowej) dla projektu obejmującego budowę, odbudowę lub rozbudowę obiektu hydrotechnicznego;
  • 1 (jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję eksperta ds. budowli hydrotechnicznych –posiadającą od co najmniej 5 letnie kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia w zakresie specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń lub inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub posiadającymi zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220).

 

 

 

Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2272 ze zm.) lub ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. jedn. Dz. U. Nr 63, poz. 394, z 2013 r. poz. 1650 oraz z 2014 r. poz. 1004), dopuszcza się także kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t. jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117).

 

Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej
i zawodowej, wykonawcy wykazują łącznie razem lub co najmniej jeden z nich.

Warunki realizacji umowy

Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.

Branże CPV

  • 71241000-9 - Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy

Pliki do pobrania

Komunikaty zamawiającego

  • Data
  • Opublikowane przez
  • Treść
  • 22.06.2023 16:07:13
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Zamawiający informuje, że dokonał zmiany terminu składania i otwarcia ofert oraz terminu związania ofertą.
  • 27.06.2023 16:17:17
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Zamawiający informuje, że w dniu dzisiejszym, tj. 27.06.2023r. zamieścił na Platformie w zakładce Załączniki, Odpowiedzi na pytania do treści SWZ. Niniejsze odpowiedzi na pytania stanowią integralną część SWZ i stają się wiążące dla Wykonawców przy opracowaniu ofert.
  • 25.07.2023 09:37:45
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Wybór najkorzystniejszej oferty

Informacja

Postępowanie zakończone

Wybór oferty

Multiconsult Polska sp. z o.o.

Bonifraterska 17
00-203 Warszawa

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

do góry