Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r19091,Sprawowanie-nadzoru-inwestorskiego-branzy-elektrycznej-dla-zadania-pn-Budowa-dwo.html
13.11.2024, 03:34

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Sprawowanie nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej dla zadania pn. Budowa dwóch farm fotowoltaicznych o mocy do 1 MW każda w lokalizacji Świnna Poręba przy zaporze

Tryb podstawowy

Ogłaszający

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie

Marszałka J. Piłsudskiego 22
31-109 Kraków
tel.+126284373
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Postępowanie zakończone
  • Numer postępowania
    K.ROZ.2710.25.2024
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    04.04.2024 14:00
  • Termin składania ofert
    15.04.2024 10:00
  • Termin otwarcia ofert
    15.04.2024 11:00

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na doradztwie technicznym oraz nadzorze inwestorskim branży elektrycznej w toku realizacji zadania pn. „Budowa dwóch farm fotowoltaicznych o mocy do 1 MW każda w lokalizacji Świnna Poręba przy zaporze.  

 Zakres zamówienia:

Zamówienie obejmuje zakres podstawowy (gwarantowany) oraz dwie niezależne opcje (zakres niegwarantowany)

 

Zadanie podstawowe – nadzór inwestorski w branży elektrycznej, zakres:

Wykonywanie uprawnień i obowiązków Zamawiającego w zakresie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wynikających z umowy pomiędzy nim a Wykonawcą, w tym w szczególności:

-      ocenę i w przypadku braku uwag, akceptację Programu Zapewnienia Jakości przygotowanego przez Wykonawcę zgodnie z zapisami PFU,

-      udział w przekazaniu placu budowy Wykonawcy i zdaniu po zakończeniu robót,

-      reprezentowanie Zamawiającego, jako inwestora, na budowach przez sprawowanie kontroli zgodności ich realizacji z projektem, pozwoleniem na budowę, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, umową zawarta pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, przepisami powszechnie obowiązującego prawa, normami technicznymi oraz zasadami wiedzy technicznej,

-      kontrolowanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami i specyfikacją techniczną, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,

-      sprawdzanie dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, atestów, instrukcji i innych dokumentów dotyczących wbudowywanych materiałów, wyrobów i urządzeń przed ich wbudowaniem (kontrola materiałów, wyrobów i urządzeń przeznaczonych do wbudowania będzie dokonywana w drodze realizacji procedury wniosków materiałowych),

-      egzekwowanie od wykonawców robót budowlanych dodatkowych badań i pomiarów, względnie przeprowadzanie badań niezależnych, po uzgodnieniu z Zamawiającym, w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawców,

-      kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów, wyrobów oraz urządzeń,

-      sprawdzenie świadectw dokumentujących przeprowadzenie legalizacji i wykalibrowania sprzętu do pomiarów i badań, używanego przez wykonawców robót,

-      zatwierdzanie (w uzgodnieniu z Zamawiającym) proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez wykonawców robót budowlanych,

-      zgłaszanie stwierdzonych wad, błędów lub braków dokumentacji projektowej i technicznej oraz proponowanie zgodnych ze sztuką budowlaną rozwiązań zamiennych,

-      rekomendowanie wszystkich zmian rozwiązań projektowych i specyfikacji technicznych, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych,

-      opiniowanie wniosków wykonawcy robót w sprawie zmian sposobu wykonania robót budowlanych w stosunku do dokumentacji projektowej lub wykonania robót dodatkowych lub zamówień dodatkowych czy uzupełniających, a po ich zatwierdzeniu przez Zamawiającego uzgodnienie tych zmian z projektantem sprawującym nadzór autorski nad realizowaną dokumentacją projektową,

-      szacowanie wartości i opiniowanie techniczne robót dodatkowych zaproponowanych przez wykonawcę robót budowlanych oraz uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,

-      sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wraz z uzasadnieniem potrzeby wykonywania tych prac,

-      wnioskowanie i uzasadnianie konieczności zaniechania robót, gdy ich wykonanie nie jest niezbędne,

-      sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,

-      potwierdzanie gotowości do odbioru robót i urządzeń,

-      uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych robót, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorów częściowych, odbioru końcowego obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,

-      kontrola jakości prac po usunięciu wad robót stwierdzonych w trakcie odbiorów oraz potwierdzanie usunięcia wszystkich wad robót,

-      sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej i prawidłowości opracowania niezbędnych instrukcji wynikających z PFU (np. Instrukcja Użytkowania, Instrukcja Współpracy Ruchowej z OSD),

-      nadzór nad uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie i przyłączenie dwóch instalacji fotowoltaicznych pracujących w układzie sieciowym do sieci dystrybucyjnej,

-      w przypadku rozwiązania umowy z wykonawcą robót budowlanych sporządzenie lub sprawdzenie obmiaru robót, potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy oraz dopilnowanie zabezpieczenia przez wykonawcę terenu budowy,

-      doradztwo w przypadku zaistnienia ewentualnych roszczeń i sporów z wykonawcami robót budowlanych, składanie wyjaśnień i udział w procesie rozwiązywania sporów,

-      występowanie przed organami administracji publicznej w sprawach związanych z realizacją robót – w granicach udzielonego pełnomocnictwa,

-      reprezentacja Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi – w granicach polecenia Zamawiającego,

-      kontrola wykonania robót zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz uczestnictwo w procesie wyjaśniania przyczyn i okoliczności wypadków,

-      rozstrzyganie w uzgodnieniu z Zamawiającym spraw technicznych, organizacyjnych czy prawnych powstałych w toku wykonywania robót,

-      informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez wykonawców robót harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,

-      kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,

-      sporządzanie wyjaśnień dot. dokumentacji technicznej oraz poczynionych względem niej zmian w przypadku pytań lub zarzutów instytucji kontrolujących realizację projektu lub podmiotów przez nią upoważnionych.

Powyższa lista obowiązków nie wyczerpuje całego zakresu zobowiązania umownego Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego. Fakt, że dana czynność nie została wymieniona wprost nie może stanowić dla Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego podstawy do odmowy jej podjęcia, jeśli tylko jej realizacja jest niezbędna dla należytego wykonania przedmiotu umowy.

W ramach Opcji nr 1 - zaopiniowanie przygotowanej przez Wykonawcę koncepcji technicznej budowy dwóch elektrowni fotowoltaicznych w zakresie branży elektrycznej:

-      zaproponowane przez Wykonawcę falowniki fotowoltaiczne,

-      zaproponowane przez Wykonawcę moduły fotowoltaiczne,

-      zaproponowaną przez Wykonawcę konstrukcję wsporczą wraz z koncepcją jej kotwienia,

-      wykonany schemat elektryczny dla OSD oraz aktualizację warunków o przyłączenie do sieci w celu aneksowania istniejących umów o przyłączenie,

-      sposób rozplanowania farm obejmujący moduły fotowoltaiczne, falowniki, stacje transformatorowe, przyłącze do OSD, główne trasy kablowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą (m.in. ogrodzenie, oświetlenie, monitoring wizyjny),

-      analizę zacienienia,

-      analizę ryzyka w odniesieniu do instalacji odgromowej i przepięciowej,

-      ocenę panujących warunków gruntowych oraz ewentualnej konieczności wykonania odpływu powierzchniowego pozwalającego na odprowadzanie zalegającej wody opadowej,

-      ocenę zgodności zastosowanych rozwiązań z Programem Funkcjonalno- Użytkowym (PFU).

W ramach Opcji nr 2 – ocena i zaopiniowanie wielobranżowego projektu budowlanego dwóch farm fotowoltaicznych w zakresie branży elektrycznej.

Każda z dwóch farm fotowoltaicznych będzie posiadać odrębną dokumentację. Dokumentacja projektowa powinna być kompletna i spełniać obowiązujące przepisy Prawa Budowlanego, przepisy techniczno-budowlane, przepisy powiązane, polskie normy oraz założenia wypracowane w Programie Funkcjonalno-Użytkowym. W ramach wykonania dokumentacji projektowej, Wykonawca robót zobowiązany jest do uzyskania w imieniu Zamawiającego wszystkich niezbędnych uzgodnień, dokumentów technicznych oraz analiz potrzebnych do wykonania przedmiotu zamówienia, a także uzgodnienia dokumentacji projektowej z właściwym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.

Zakres zadania obejmuje:

-      ocenę projektu budowlanego, będącego projektem wykonawczym, stanowiącym podstawę do wykonania robót lub projektu budowlanego i wykonawczego elektrowni oraz infrastrukturę towarzyszącą, w odniesieniu do wymagań określonych w PFU,

-      ocenę zgodności projektu z zatwierdzoną koncepcją budowy farm,

-      weryfikacją uzgodnienia projektu z właściwym OSD,

-      ocenę warunków gruntowych w miejscu lokalizacji inwestycji pod względem okresowo zalegającej wody opadowej,

-      weryfikację specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

-      weryfikację przedmiaru robót oraz kosztorysu inwestorskiego,

-      weryfikację analizy produkcji energii na okres 15 lat dla prawdopodobieństwa p50 oraz p90,

-      weryfikację lokalizacji montażu konstrukcji, modułów PV, rozdzielnic, falowników oraz infrastruktury towarzyszącej (m.in. ogrodzenie, oświetlenie, monitoring wizyjny).

Branże CPV

  • 71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
  • 71540000-5 - Usługi zarządzania budową
  • 71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym

Informacja

Postępowanie zakończone

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.