Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z utrzymaniem wód i urządzeń wodnych na terenie Zarządu Zlewni w Ciechanowie.
Rzeki przewidziane do utrzymania zlokalizowane są na terenie czterech Nadzorów Wodnych:
- Część nr 1 – w Nadzorze Wodnym w Ciechanowie,
- Część nr 2 – w Nadzorze Wodnym w Nidzicy,
- Część nr 3 – w Nadzorze Wodnym w Płońsku,
- Część nr 4 – w Nadzorze Wodnym w Żurominie.
Wykonawca zobowiązany jest we wszystkich częściach do zabezpieczenia Nadzoru przyrodniczego (przed rozpoczęciem, bądź najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji działań utrzymaniowych) polegającego
na przeprowadzeniu rozpoznania terenu pod kątem obecności gniazd zwierząt objętych ochroną gatunkową oraz pod kątem występowania stanowisk chronionych gatunków roślin. Nadzór przyrodniczy musi być realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r., poz. 1336 t.j.), ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2023 r., poz. 54 t.j.).
Ponadto przed rozpoczęciem prac Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z „Katalogiem dobrych praktyk” oraz jego załącznikami znajdującymi się na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/klimat/katalog-dobrych-praktyk-w-zakresie-robot-hydrotechnicznych.
Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zapoznania się z następującymi publikacjami:
a. Katalog dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych wraz
z ustaleniem zasad ich wdrażania,
b. Dobre praktyki utrzymania rzek,
c. Renaturyzacja wód – podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych,
- znajdującymi się na stronie internetowej https://www.wody.gov.pl/aktualnosci/4102-nowe-otwarcie-w-gospodarowaniu-wodami-przez-pgw-wody-polskie. Jednocześnie po zakończeniu prac Wykonawca wskaże
w dokumentacji powykonawczej zakres/odcinki prac, które przeprowadzone zostały zgodnie
z wytycznymi wraz z uzasadnieniem, a także przedstawi dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan przed oraz po wykonaniu robót.
Uwaga: Zamawiający wymaga przedłożenia kopii dyplomu /dyplomów/ ukończenia studiów wyższych na kierunku biologia, potwierdzających uzyskane wykształcenie, gwarantujące należyte wykonanie powierzonych obowiązków związanych z przeprowadzeniem nadzoru przyrodniczego, przed podpisaniem umowy (najpóźniej w dniu podpisania umowy). Sankcje z tytułu braku spełnienia ww. wymagań, szczegółowo określono we wzorze umowy.
Szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami dla danej części zamówienia zawiera Załączni Nr 1 do SWZ.
Opisy przedmiotu zamówienia zostały przygotowane oddzielnie dla każdej części, zawierające informacje dotyczące szczegółowej lokalizacji, zakresu i warunków wykonania zadania wraz wycinkami map poglądowych wskazujące lokalizacje poszczególnych zadań.
Formularze cenowe zostały opracowane oddzielnie dla każdego zadania w danej części.
Dla wszystkich części zamówienia podczas wykonywania usług wykonawca zobowiązany jest do ich prowadzenia zgodnie z warunkami określonymi w decyzjach, zarządzeniach i innych zgodach właściwego miejscowo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia, która może być konieczna do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu ponosi Wykonawca.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:
dla Części nr 1, Części nr 2, Części nr 3, Części nr 4:
Wykonawca musi wykazać się wykonaniem w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi, polegającej na utrzymaniu/konserwacji cieków naturalnych lub rowów (z wyłączeniem rowów przydrożnych) lub kanałów lub wałów przeciwpowodziowych o wartości nie mniejszej niż 70 000,00 zł brutto.
Uwaga: Zamawiający wymaga, aby powyższy warunek był spełniony w całości – w ramach jednej usługi, przez jeden podmiot (Wykonawcę lub podmiot oddający do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby na potrzeby zamówienia).
Warunki realizacji umowy
Warunki umowy zgodnie z Załącznikiem nr 9 do SWZ.
Informacje dodatkowe
- Zamawiający zgodnie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, zwanych dalej pracownikami, którzy w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą czynności związane z utrzymaniem obiektów piętrzących w zakresie opisanym w Opisach przedmiotu zamówienia.
- Zamawiający postanawia, że:
- Wykonawca zobowiązany jest, aby Pracownicy wykonujący czynności,
o których mowa w pkt 4.9, byli zatrudnieni do realizacji umowy na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy, - Wykonawca zobowiązany jest, aby pracownicy byli zatrudnieni na podstawie stosunku pracy w czasie obowiązywania umowy minimalnie na okres wykonywania odpowiednich czynności, o których mowa w pkt 4.9,
- Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 7 dni roboczych, Wykonawca przedłoży do wglądu dowody, z których wynikać będzie zatrudnienie osób wykonujących czynności. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie
z przepisami o ochronie danych osobowych, - Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dowodów, o których mowa w pkt 4.10.3
w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w punkcie 4.9 SWZ, - Za niedopełnienie wymogu, o którym mowa w pkt 4.10.3, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne określone w Projektowanych postanowieniach umowy.
- Wykonawca zobowiązany jest, aby Pracownicy wykonujący czynności,
3. Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie dotyczące spełnienia wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę wraz z wykazem osób, które będą wykonywać czynności, o których mowa w pkt 4.9. Nieprzedstawienie powyższych oświadczeń i dokumentów jest równoznaczne z odstąpieniem Wykonawcy od zawarcia umowy z jego winy.
4.Niezależnie od wymogu przedstawienia oświadczenia i wykazu, o których mowa w pkt 4.11, Zamawiający może na dowolnym etapie realizacji Umowy żądać przedstawienia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających stan zatrudnienia pracowników na podstawie stosunku pracy zgodny z wymaganiami Zamawiającego i w razie powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości co do prawdziwości lub aktualności oświadczenia, o którym mowa powyżej. Wykonawca przedkłada żądane dokumenty w terminie 7 dni od zgłoszenia żądania przez Zamawiającego.
5.Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, uprawienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w pkt 4.9 oraz sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, szczegółowo określono w Projektowanych postanowieniach umowy (Załącznik Nr 9 do SWZ).
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A,
00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16; - kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem
e-mail: iod@wody.gov.pl; - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania W.ROZ.2710.20.2024/ZZC prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; - odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz
art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; - obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia
11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO. - posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym
z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO
- nie przysługuje Państwu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.