Zamawiający, na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy Pzp, wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej. Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie, jednak nie później niż 5 dni przed upływem terminu składania ofert. Osobami wskazanymi do kontaktu w zakresie wizji terenowej są:
Kierownik Nadzoru Wodnego w Kłodzku - Pan Marek Źródłowski - tel. kontaktowy 606 950 928.
Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert. Dowód przeprowadzenia wizji lokalnej stanowi dołączenie do oferty potwierdzonego przez Zamawiającego dokumentu zgodnego w treści z Załącznikiem Nr 12 do SWZ.
Oferty Wykonawców, którzy nie wzięli udziału w wizji lokalnej zostaną odrzucone, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp.
Skrócony opis przedmiotu zamówienia:
Część 1 - Remont umocnień koryta potoku na wysokości zabudowań m. Gajnik Nr 8-9
Przedmiotowe zadanie ma na celu wykonanie remontu istniejącej zabudowy regulacyjnej potoku Cieszyna w formie murów regulacyjnych i narzutów kamiennych na wysokości budynku nr 8 na terenie zabudowanym miejscowości Gajnik.
W celu realizacji powyższego zadania projekt przewiduje:
• wycinkę i karczowanie drzew,
• odtworzenie elementów zniszczonej zabudowy regulacyjnej,
• zapewnienie stałości i trwałości przekroju regulacyjnego,
• zahamowanie degradacji istniejącej zabudowy regulacyjnej oraz erozji brzegu.
Prace realizowane będą odcinkowo w korycie potoku Cieszyna w km 2+000 – 2+500 na terenie miejscowości Gajnik na odcinku o długości łącznej około 41,0 mb na działce nr 114, obręb 0005 Gajnik, gmina Międzylesie, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Zarząd Zlewni w Nysie.
Część 2 - Udrożnienie i remont umocnień brzegowych koryta potoku Jaśnica w m. Wojbórz
Przedmiotowe zadanie ma na celu zmniejszenie zagrożenia powodziowego na terenie zabudowy mieszkalnej poprzez przywrócenie drożności i przepustowości koryta potoku Jaśnica na terenie miejscowości Wojbórz, gmina Kłodzko. W celu realizacji powyższego zadania projekt przewiduje:
• wycinkę i karczowanie drzew,
• usunięcie odłożonego rumowiska w dnie i na skarpach potoku,
• zapewnienie stałości i trwałości przekroju regulacyjnego.
Prace realizowane będą odcinkowo w korycie potoku Jaśnica w km 3+570 – 3+690 na terenie miejscowości Wojbórz o łącznej długości około 120,0 mb, na działce nr 14, obręb 0033 Wojbórz, gmina Kłodzko, powiat kłodzki, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Zarząd Zlewni w Nysie.
Część 3 - Remont murów regulacyjnych w potoku Jodłownik na wys. ul. Śląskiej w m. Kłodzko
Przedmiotowe zadanie ma na celu wykonanie odcinkowego remontu zniszczonych ubezpieczeń prawego brzegu potoku Jodłownik w formie murów regulacyjnych.
Dla realizacji powyższego celu projekt przewiduje:
• rozbiórkę i odtworzenie elementów zniszczonej zabudowy regulacyjnej.
Prace realizowane będą w korycie potoku Jodłownik, na odcinku o łącznej długości około 102,0 mb w km 0+205 – 0+310 w miejscowości Kłodzko, na działce nr 10, obręb 0007 Zacisze, m. Kłodzko, gm. Kłodzko, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Cześć 4 - Remont muru regulacyjnego w m. Niwa przy drodze powiatowej
Przedmiotowe zadanie ma na celu wykonanie remontu zniszczonych ubezpieczeń brzegowych potoku Cicha w formie murów regulacyjnych na terenie zabudowanym wsi Niwa. W celu realizacji powyższego zadania projekt przewiduje:
• wycinkę i karczowanie drzew,
• odtworzenie elementów zniszczonej zabudowy regulacyjnej,
• zapewnienie stałości i trwałości przekroju regulacyjnego,
• zahamowanie degradacji istniejącej zabudowy regulacyjnej oraz erozji brzegu.
Część 5 - Udrożnienie koryta rzeki Ścinawka w m. Tłumaczów oraz remont umocnień
Przedmiotowe zadanie ma na celu wykonanie remontu istniejącej zabudowy regulacyjnej rzeki Ścinawka w formie murów regulacyjnych i narzutów kamiennych na wysokości budynku nr 54 (okolice obiektu mostowego) w miejscowości Tłumaczów oraz zmniejszenie zagrożenia powodziowego na terenie zabudowy mieszkalnej poprzez przywrócenie drożności i przepustowości koryta rzeki.
W celu realizacji powyższego zadania projekt przewiduje:
• wycinkę i karczowanie drzew,
• odtworzenie elementów zniszczonej zabudowy regulacyjnej,
• usunięcie odłożonego rumowiska w dnie i na skarpach rzeki w okolicy obiektu mostowego,
• zapewnienie stałości i trwałości przekroju regulacyjnego,
• zahamowanie degradacji istniejącej zabudowy regulacyjnej oraz erozji brzegu.
Prace realizowane będą odcinkowo w korycie rzeki Ścinawka w km 24+900 – 25+000 na terenie miejscowości Tłumaczów na odcinku o długości łącznej około 60,0 mb na działce nr 816/2, obręb 0011 Tłumaczów, gm. Radków, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Zarząd Zlewni w Nysie.
Prace realizowane będą odcinkowo w korycie potoku Cicha w km 7+700 – 7+800 na terenie miejscowości Niwa na odcinku o długości łącznej około 60,0 mb, na działce nr 303, obręb 0004 Niwa, m. Niwa, gm. Szczytna, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Zarząd Zlewni w Nysie.
Część 6 - Roboty konserwacyjne czaszy zbiornika p. pow. w Międzygórzu wraz z przywróceniem właściwego przekroju poprzecznego koryta pot. Wilczka oraz remont istniejących ubezpieczeń brzegowych w jego obrębie
Przedmiotowe zadanie ma na celu wykonanie robót konserwacyjnych czaszy zbiornika p.pow w Międzygórzu, przywrócenie właściwego przekroju poprzecznego koryta pot. Wilczka oraz remont istniejących ubezpieczeń brzegowych w jego obrębie.
Dla realizacji powyższego celu projekt przewiduje:
• remont wraz z odtworzeniem zniszczonej zabudowy regulacyjnej (mury betonowe
z okładziną kamienną, remont uszkodzonego bystrza),
• plantowanie terenu czaszy zbiornika, skorygowanie spadków terenu,
• zagospodarowanie terenu po zakończeniu prac,
• obsiew terenu mieszanką traw.
Prace realizowane będą na terenie czaszy suchego zbiornika przeciwpowodziowego w Międzygórzu, na działce nr 1277/2 - obręb 0011 Międzygórze, będącej własnością Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, Zarząd Zlewni w Nysie.
GWARANCJA:
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia w Części zamówienia nr 1, 3, 4, 5 oraz 6 objęty był gwarancją wynoszącą 36 miesięcy.
Prace dot. przedmiotowych robót remontowo - konserwacyjnych należy prowadzić zgodnie z „Katalogiem dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych”.
Wykonawca podczas realizacji zadania zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru przyrodniczego. Nadzór przyrodniczy prowadzony będzie przez osobę posiadającą wykształcenie w kierunku przyrodniczym – biologia, ochrona środowiska, kształtowanie środowiska, zarządzanie środowiskiem, ekologia lub pokrewne. Nadzór przyrodniczy powinien być prowadzony w sposób ciągły, poprzez co najmniej czterokrotny całodniowy nadzór prac (przed rozpoczęciem prac (1 dzień), w trakcie realizacji (co najmniej 2 dni) oraz po zakończeniu prac (1 dzień) oraz przeszkolenie osób wykonujących prace w zakresie postępowania podczas ich realizacji. Z każdej wizyty winna być sporządzona karta czynności nadzoru przyrodniczego, potwierdzona podpisem osoby posiadającej ww. wskazane wyksztalcenie, biorącej udział w nadzorze przyrodniczym wraz z dokumentacją fotograficzną. Po zakończeniu realizacji robót osoba pełniąca Nadzór przyrodniczy opracuje sprawozdania/raportu z nadzoru przyrodniczego.
Wykonawca/Nadzór przyrodniczy ma obowiązek zapoznania się z następującymi publikacjami:
- Katalog dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych wraz z ustaleniem zasad ich wdrażania - link: https://www.gov.pl/web/klimat/katalog-dobrych-praktyk-w-zakresie-robot-hydrotechnicznych
- Dobre praktyki utrzymania rzek - link:
https://straznicy.wwf.pl/dobre-praktyki-utrzymania-rzek/
- Renaturyzacja wód – podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych - link:
https://straznicy.wwf.pl/renaturyzacja-wod-podrecznik-dobrych-praktyk-renaturyzacji-wod-powierzchniowych/
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Dla wszystkich części zamówienia:
W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 3 (trzy) zamówienia obejmujące roboty budowlane, polegające na:
- odtworzeniu elementów zniszczonej zabudowy regulacyjnej - muru regulacyjnego;
- wykonaniu prac remontowych istniejących umocnień brzegowych koryta rzek/potoków;
- zahamowaniu degradacji istniejącej zabudowy regulacyjnej oraz erozji brzegów;
- remoncie ubezpieczeń brzegowych;
w rozumieniu przedmiotu niniejszego zamówienia, bez względu na ilość części, na które przewiduje złożyć ofertę.
Dla części nr 1, 3, 4, 5 oraz 6 zamówienia:
Wykonawca winien dysponować osobą pełniącą funkcję kierownika robót budowlanych, spełniającą następujące wymagania:
- w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił minimum jeden raz funkcję kierownika budowy lub kierownika robót z zakresu budowy, przebudowy, remontu budowli hydrotechnicznych;
- posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wydane w trybie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831), w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane równorzędne wydane przed wejściem w życie ww. rozporządzenia;
- jest zrzeszony we właściwej izbie samorządu zawodowego - ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117) i posiada aktualne zaświadczenie o przynależności do izby inżynierów budownictwa w tym ważne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Warunki realizacji umowy
- Umowa dla każdej części zamówienia zostanie zawarta według projektowanych postanowień umowy, stanowiących Załącznik Nr 11 do SWZ.
Informacje dodatkowe
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp, wykonawcę, na podstawie:
- art.108 ust. 1 ustawy Pzp;
- następujących okoliczności wskazanych w art. 109 ust. 1 ustawy Pzp: 2.1. Art. 109 ust. 1 pkt 4) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; 2.2. Art. 109 ust. 1 pkt 5) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów; 2.3. Art. 109 ust. 1 pkt 7) który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady; 2.4. Art. 109 ust. 1 pkt 8) który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych.
Zgodnie z USTAWĄ z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 15 kwietnia 2022 r.
Poz. 835 - Art. 7. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, przedmiotowej ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, przedmiotowej ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3, przedmiotowej ustawy.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w ust. 1., powyżej.