Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Remont śluz wałowych na wałach rzeki Skawy w miejscowości Podolsze, gm. Zator, pow. oświęcimski

Tryb podstawowy

Ogłaszający

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie

Marszałka J. Piłsudskiego 22
31-109 Kraków
tel.12-6284303
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Otwarcie ofert
  • Numer postępowania
    K.ROZ.2710.93.2024
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    28.08.2024 14:30
  • Termin składania ofert
    24.09.2024 10:00
  • Termin otwarcia ofert
    24.09.2024 10:30
  • Zgłoś udział w postępowaniu

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest remont śluz wałowych na wałach rzeki Skawy w miejscowości Podolsze, gm. Zator, pow. Oświęcimski. Zakres prac związany jest z remontem przyczółków śluz wałowych wraz z wymianą klapy, odmuleniem rowu odpływowego, oraz samą wymianą klapy zwrotnej.

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej

Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w tym zakresie

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w tym zakresie

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Zamawiający uzna za spełniony warunek zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli:

Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - zrealizował co najmniej 1 robotę budowlaną na obiektach hydrotechnicznych, zawierającą w swoim zakresie „roboty betonowe” o wartości nie niższej niż 60 000,00 brutto. Wykazywane roboty  winny być poparte dowodami wskazującymi, że zostały one wykonane należycie, w szczególności informacją o tym czy zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo ukończone.

Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji w charakterze kierownika robót osobę lub osoby posiadające kwalifikacje i wykształcenie niezbędne do należytego wykonania zamówienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r., to jest osobę lub osoby: posiadającą/posiadające uprawnienia do kierowania budową/robotami w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie dla budowli hydrotechnicznych, melioracyjne bez ograniczeń, konstrukcyjno – budowlane w ograniczonym zakresie, bez ograniczeń w zakresie budowli hydrotechnicznych lub obiektów budowlanych melioracji wodnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz posiadającą minimum 1 rok doświadczenia w kierowaniu lub sprawowaniu nadzoru nad robotami budowlanymi na budowlach hydrotechnicznych. Osoba odpowiedzialna za kierowanie robotą budowlaną musi być ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej.

Wykonawca wykaże, że  dysponuje lub będzie dysponował - 1 osobą na stanowisko przyrodnika pełniącego nadzór przyrodniczy nad zadaniem, posiadającą wykształcenie kierunkowe z dziedziny nauk przyrodniczych, osiadająca doświadczenie m.in. w biologii ptaków i ryb. Osoba ta skierowana do realizacji zamówienia, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, pełnił nadzór przyrodniczy nad robotami budowlanymi prowadzonymi na rzece lub potoku.

    1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Podmiot trzeci, na potencjał którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postepowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4, 6, 7, 8 ustawy PZP, oraz art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazał doświadczenie grupy Wykonawców, której był członkiem, jeśli faktycznie i konkretnie nie wykonał danego zakresu czynność. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień w zakresie faktycznie i konkretnie zrealizowanego zakresu czynności.

Warunki realizacji umowy

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp, wykonawcę, na podstawie:
    1. art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
    2. art. 109 ust. 1 pkt 4, 6, 7, 8 Pzp

z zastrzeżenie art. 110 ust. 2 ustawy Pzp

art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (DZ.U. z 2022, poz. 835):


1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach
określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę
rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana
na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej
o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą
w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217,2105 i 2106), jest podmiot
wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką
dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na
podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu
środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

Informacje dodatkowe

Zamówienie składa się z jednej części:  

Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na charakter i zakres robót. Prace polegają głównie na remoncie śluz wałowych oraz odmuleniu rowów odpływowych od śluz i demontażu wraz z montażem klapy zwrotnej śluzy nr 1.

Powierzenie realizacji poszczególnych elementów zamówienia różnym Wykonawcom powodowałoby  duże ryzyko nienależytego wykonania zamówienia. Ze względu na swoją specyfikę, robota budowlana musi zostać wykonana w ciągłości i kompleksowo. Podzielnie zamówienia na części rodziłoby szereg nieprawidłowości, powodowałoby znaczące utrudnienia w koordynacji prac poszczególnych wykonawców, przekładałoby się na wydłużenie realizacji całego zamówienia, a także powodowałoby ryzyko wzrostu całościowego kosztu realizacji zamówienia, bowiem wydzielenie prac budowlanych przewidzianych do realizacji w poszczególnych częściach, przyczyniłoby się w konsekwencji do nadmiernego wzrostu ceny danej części, gdyż każdy spośród Wykonawców oddzielnie ponosiłby chociażby koszty przygotowania do realizacji robót. Ponadto takie rozwiązanie niesie ryzyko niewykonania zamówienia w przypadku niewyłonienia Wykonawcy poszczególnej części, a w efekcie – nieosiągnięcie celu jakiemu zamówienie ma służyć. Oprócz tego podkreślić należy, że w przypadku ujawnienia wad, podział zamówienia na części rodziłby poważne utrudnienia z wyegzekwowaniem uprawnień Zamawiającego z tytułu rękojmi czy gwarancji ze względu na fakt, iż w takim wypadku odpowiedzialność za ostateczny rezultat robót rozłożyłaby się pomiędzy kilku Wykonawców. W przypadku powierzenia zamówienia jednemu Wykonawcy, to on będzie odpowiadał za jakość i trwałość robót, stąd też nie będzie miał możliwości przerzucenia kosztów poprawek na innego Wykonawcę. Brak podziału zamówienia na części, nie narusza konkurencji poprzez ograniczenie możliwości ubiegania się o zamówienie mniejszym podmiotom, w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom.

Szczegółowy zakres i rodzaj robót przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, warunki ich realizacji oraz obowiązki Wykonawcy zawierają:

  • Wzór umowy – załącznik nr 1 do SWZ
  • Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2 do SWZ
  • Specyfikacja Techniczna Naprawy Śluz Wałowych SST-01 – załącznik nr 3 do SWZ
  • Kosztorys ofertowy– załącznik nr 4 do SWZ

Prace należy prowadzić zgodnie z „Katalogiem dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych.

Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z następującymi publikacjami:

  • Katalog dobrych praktyk w zakresie robót hydrotechnicznych i prac utrzymaniowych wraz z ustaleniem zasad ich wdrażania

https://www.gov.pl/web/klimat/katalog-dobrych-praktyk-w-zakresie-robot-hydrotechnicznych

  • Dobre praktyki utrzymania rzek

https://www.wwf.pl/sites/default/files/2018-10/Dobre_praktyki_utrzymania_rzek_wyd_II.pdf

  • Renaturyzacja wód – podręcznik dobrych praktyk renaturyzacji wód powierzchniowych

https://www.wody.gov.pl/images/Aktualnosci/foto/renaturyzacjaKPRWP/Podrecznik_renaturyzacji.pdf

 

Wykonawca w trakcie realizacji prac jest zobowiązany do przestrzegania i stosowania zapisów wskazanych publikacji.

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia nadzoru przyrodniczego przez cały okres realizacji zamówienia.

Szczegółowy zakres zadań pełnionych w ramach nadzoru przyrodniczego dla zamówienia został określony we wzorze umowy – załącznik nr 1 do SWZ oraz w opisie przedmiotu zamówienia – załącznik nr 2 do SWZ.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.

Oznaczenie kodowe CPV

45240000-1/Budowa obiektów inżynierii wodnej,

45100000-8/Przygotowanie terenu pod budowę, 

45110000-1/Roboty z zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

Zamawiający zgodnie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: Odmulenie rowów / cieków, skucie betonów, zbrojenie płyt fundamentowych, torkretowanie, montaż / demontaż klapy zwrotnej – zgodnie z § 7 wzoru umowy- stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.

Postanowienia w zakresie podwykonawstwa:

Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć ich wykonanie Podwykonawcy.

Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której realizację zamierza powierzyć Podwykonawcy oraz podania firm Podwykonawców, o ile informacje te są Wykonawcy znane.

W przypadku niewskazania w treści oferty Podwykonawcy, Zamawiający uzna, że Wykonawca zadeklarował realizację zamówienia bez udziału Podwykonawców.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za ewentualne błędy i szkody powstałe na skutek działania Podwykonawców a także za terminowość i prawidłowość wykonywanych robót.

Szczegółowe wymagania dotyczące podwykonawstwa zawiera załącznik nr 1 do SWZwzór umowy.

Zamawiający postanawia, że:

Wykonawca zobowiązany jest, aby Pracownicy wykonujący czynności, byli zatrudnieni do realizacji umowy na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy (Dz.U.z 2022 r.poz.1510,1700 i 2140 oraz z 2023 r.poz.240 i 641, zgodnie z postanowieniami par. 7 umowy – załącznik nr 1 do SWZwzór umowy.

W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

Branże CPV

  • 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
  • 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
  • 45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej

Pliki do pobrania

Komunikaty zamawiającego

  • Data
  • Opublikowane przez
  • Treść
  • 11.09.2024 13:28:39
  • Piotr Szostak

  • Dzień dobry,
    informuję, że Zamawiający zamieścił odpowiedź na pytanie.
    Z poważaniem Piotr Szostak
  • 11.09.2024 13:34:02
  • Piotr Szostak

  • Informuję, że Zamawiający zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu.
    Zmiana ta dotyczy terminu składania ofert. Termin został wydłużony do 18.09.2024r do godziny 10:00.
    z poważaniem Piotr Szostak
  • 11.09.2024 13:37:17
  • Piotr Szostak

  • Informuję, że Zamawiający zamieścił nowy obowiązujący załącznik nr 4 do SWZ - kosztorys ofertowy (modyfikacja). Zmiana została zaznaczona kolorem czerwonym.
    Z poważaniem Piotr Szostak
  • 11.09.2024 13:39:55
  • Piotr Szostak

  • Zamawiający zmienił termin składania ofert.
  • 17.09.2024 14:59:36
  • Piotr Szostak

  • Zamawiający zmienił termin składania ofert.
  • 17.09.2024 15:10:53
  • Piotr Szostak

  • Informuje, że zamawiający zamieścił ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. Zmiana ta dotyczy terminów składania ofert.
    z Poważaniem Piotr Szostak
  • 17.09.2024 15:14:04
  • Piotr Szostak

  • Informuję, że zamawiający zamieścił nowe obowiązujące załączniki do SWZ. Zał. nr 2 - opis przedmiotu zamówienia remont śluz wałowych (modyfikacja) oraz Zał. nr 4 - kosztorys ofertowy (modyfikacja 2)
  • 24.09.2024 12:59:54
  • Piotr Szostak

  • Informuję, że Zamawiający zamieścił informację z otwarcia ofert.

Informacja

Nie można wziąć udziału w postępowaniu. Minęły terminy przystąpienia.

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

do góry