Zgodnie z protokołem z okresowej kontroli obiektu budowlanego należy wykonać następujące prace:
- wymiana drewnianych belek ślizgowych na dalbach powyżej mostu kolejowego
Na każdej dalbie zamontowane są za pomocą śrub po 2 drewniane belki ślizgowe o dł. ok. 3 m i przekroju 300 x 100 mm. Należy zdemontować istniejące belki ślizgowe i wymienić je na nowe, wykonane z drewna impregnowanego dębowego
- oczyszczenie i odnowienie powłok malarskich dalb powyżej i poniżej mostu kolejowego
Należy wykonać zabezpieczenie antykorozyjne i nowe powłoki malarskie dalb:
- Pionowe konstrukcje zabezpieczające narożniki dalb powyżej mostu kolejowego należy wyczyścić mechanicznie do III klasy czystości (powierzchnia powinna być wolna od rdzy, zgorzelin, starych powłok malarskich, oleju, smaru i innych obcych zanieczyszczeń). Oczyszczone powierzchnie należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez dwukrotne (podkład i warstwa zasadnicza) malowanie farbą dwuskładnikową poliuretanową (wskazana farba z przeznaczeniem na warunki morskie).
Konstrukcje zabezpieczające narożniki dalb wykonane są z rur Ø 219,1
- W dalbach poniżej mostu kolejowego należy wykonać prace w zakresie jak wyżej dla pali rurowych odwodnych ( wykonane z rur stalowych Ø 508) oraz przepon stalowych.
- Kolorystyka – RAL 6024 (zielony)