-
- Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji do punktów poboru RZGW w Gliwicach w 2023 r. Zamówienie zostało podzielone na 3 części:
- Część I: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji do punktów poboru RZGW w Gliwicach OSD Tauron Dystrybucja S.A. obszar jeleniogórski, legnicki, opolski, wałbrzyski i wrocławski;
- Część II: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji do punktów poboru RZGW w Gliwicach OSD Tauron Dystrybucja S.A. obszar bielski, będziński, częstochowski, krakowski i tarnowski
- Część III: Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji do punktów poboru RZGW w Gliwicach OSD Tauron Dystrybucja S.A. obszar gliwicki;
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji realizowana będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz.U.2021 poz. 716 ze zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy,
w szczególności w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U.2007.93.623 ze zm.), aktualnie obowiązującej taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, ogólnie obowiązujących przepisów prawnych oraz jednostkowych cen energii czynnej określonych po rozstrzygnięciu przedmiotowego postępowania. - Kompleksowa dostawa energii elektrycznej będzie odbywać się do punktów poboru energii elektrycznej (zwanych dalej PPE) wymienionych w Załączniku nr 2a-2c do SWZ (odpowiednio dla każdej z części zamówienia).
- Kompleksowa dostawa energii realizowana będzie w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.
- Lokalizacja punktów poboru energii, dane techniczne i całkowite, szacunkowe zużycie energii elektrycznej w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r. zawarte są w Załączniku nr 2a-2c do SWZ (odpowiednio dla każdej z części zamówienia). Zapotrzebowanie na energię elektryczną zostało określone na podstawie zużycia energii elektrycznej w 2021 r. i ma charakter jedynie orientacyjny, służący do porównania ofert i nie stanowi ze strony Zamawiającego zobowiązania do zakupu energii w podanej ilości. Ewentualnemu Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie w stosunku do Zamawiającego z tytułu nie pobrania przewidywanej ilości energii.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji realizowana będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz.U.2020.833 t.j. ze zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy,
w szczególności w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U.2007.93.623 ze zm.), aktualnie obowiązującej taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, ogólnie obowiązujących przepisów prawnych oraz jednostkowych cen energii czynnej określonych po rozstrzygnięciu przedmiotowego postępowania. - Jednostkowa cena ofertowa energii czynnej dla danej taryfy wynikać będzie
z Formularza asortymentowo-cenowego stanowiącego Załącznik nr 4a-4c do SWZ, (odpowiednio dla każdej z części zamówienia), z uwagi na fakt, że Zamawiający jest płatnikiem podatku akcyzowego i posiada koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej
nr WEE/1707/19102/W/3/2011/MOS z dnia 24.01.2017 r., ważną do dnia 31.12.2030 r., cena nie może zawierać podatku akcyzowego oraz musi być stała dla całego okresu obowiązywania umowy i ulec zmianie jedynie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów
i usług VAT. - Zamawiający będzie miał prawo do zgłoszenia nowego punktu poboru energii elektrycznej, przy czym zwiększenie punktów poboru lub zmiany grupy taryfowej możliwe będzie
w oparciu o grupy taryfowe wycenione w Formularzu asortymentowo-cenowym Wykonawcy. Zgłoszenie nowego PPE wymagać będzie aneksu do umowy. - Zamawiający będzie miał prawo do zmniejszenia liczby PPE z uwagi np. na zmianę lokalizacji (adresu) RZGW lub jego komórki organizacyjnej.
- Zamawiający wymaga, aby rozliczenie za pobraną energię odbywało się w okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD, wg faktycznego zużycia, z terminem płatności faktur za dostarczoną energię elektryczną i usługę dystrybucji określonym na 30 dni od daty wystawienia dokumentu.
- Faktury będą wystawiane i przesyłane zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy
o podatku od towarów i usług, przy zagwarantowaniu ich autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności, w postaci zabezpieczonego przed edycją pliku PDF. - W ramach umowy kompleksowej Wykonawca powinien zostać wskazany jako podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe tj. pokrycie strat wynikających z różnicy zużycia energii prognozowanego w stosunku do rzeczywistego w danym okresie rozliczeniowym oraz przygotowywanie i zgłaszanie grafików zapotrzebowania na energię elektryczną do Operatora Systemu Dystrybucyjnego oraz Operatora Systemu Przesyłowego.
Prawo opcji:
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji realizowana będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo Energetyczne (Dz.U.2021 poz. 716 ze zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy,
Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej
z zastosowaniem prawa opcji. Prawem opcji jest możliwość zwiększenia dostaw energii elektrycznej na warunkach umowy o kolejne 20% wartości netto umowy zawartej w par. 9 ust. 8. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od dodania nowych PPE lub zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej w posiadanych już PPE. Rozliczenie zwiększenia zapotrzebowania na dostawę energii elektrycznej w posiadanych PPE
i dodatkowych punktów odbioru będzie się odbywać odpowiednio do podstawowej części zamówienia i według tej samej stawki rozliczeniowej. Zamawiający nie ma obowiązku korzystać z prawa opcji. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest oświadczenie woli Zamawiającego wykonania zamówienia w ramach prawa opcji
i złożenie odpowiedniego pisemnego zamówienia wykraczającego poza dostawy energii elektrycznej stanowiące zamówienie podstawowe. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji do dnia 31.12.2023 r.
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający wymaga, by wykonawca posiadał aktualna koncesję na prowadzenie
działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez
Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na podstawie przepisów ustawy z dnia 10
kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U. 2021 poz. 716 ze zm.) oraz aktów
wykonawczych Określony powyżej warunek udziału w postępowaniu jest tożsamy
dla obu części zamówienia.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w tym zakresie
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Zamawiający nie stawia szczególnych warunków w tym zakresie