Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, celem których jest realizacja zadania pn.: „Roboty utrzymaniowe cieków oraz urządzeń wodnych będących w administracji Zarządu Zlewni w Gliwicach”:
Część nr 1 – „Remont ubezpieczeń skarp z zabudową wyrw skarp rzeki Cisek w km 0+000 do 3+000, m. Cisek”
Część nr 2 – „Roboty utrzymaniowe cieku Ligockiego w km 8+900-10+070 w m. Kotulin, gm. Toszek (rozmiar rzeczywisty: 1,170 km)”
Część nr 3 – „Odmulenie rowu z Roszkowa do przepompowni przy Polderze Buków”
Zakres prac:
Część nr 1 - „Remont ubezpieczeń skarp z zabudową wyrw skarp rzeki Cisek w km 0+000 do 3+000, m. Cisek”
Roboty będą polegały na:
- ręcznym wykoszeniu porostów gęstych, twardych ze skarp cieku;
- hakowaniu przy zarośnięciu powierzchni lustra wody do 60%;
- wykonaniu opasek wielokiszkowych o śr. 3x20 cm z kiszki faszynowej leśnej;
- odbudowie klap zwrotnych – wykonaniu nowych klap stalowych wraz z uszczelnieniem gumowym, przeciwwagą, montażem, regeneracją powierzchni betonowych klap.
Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania przez Wykonawcę wizji w terenie przed złożeniem oferty. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Kędzierzynie-Koźlu, przy ul. Chełmońskiego 1, 47-220 Kędzierzyn-Koźle, tel.: +48 (77) 482 04 05, e-mail: nw-kedzierzyn-kozle@wody.gov.pl.
Część nr 2 – „Roboty utrzymaniowe cieku Ligockiego w km 8+900-10+070 w m. Kotulin, gm. Toszek (rozmiar rzeczywisty: 1,170 km)”
Roboty będą polegały m.in. na:
Stawka VAT 8 %
- ręcznym wykoszeniu porostów ze skarp cieku wraz z wygrabieniem;
- wykoszeniu porostów, ręcznie z dna cieku wraz z wygrabieniem;
- hakowaniu (usuwaniu) roślin korzeniących się w dnie o powierzchni lustra wody ponad 60%;
- ręcznym ścinaniu krzaków wraz z ich odniesieniem na odległość 50 m z ułożeniem w stosy.
Stawka VAT 23 %
- oczyszczeniu terenu robót z pozostałości po wycince zakrzaczeń z wywiezieniem;
- wywiezieniu roślinności po wykoszeniu i hakowaniu dna;
- remoncie umocnień z trylinki poprzez rozbiórkę i ponowne jej ułożenie na podsypce;
- wykonaniu palisady podtrzymującej umocnienie z trylinki.
Powyższe zadania polegać będą na wykonaniu konserwacji koryt cieków naturalnych w celu zapewnienia drożności koryta oraz swobodnego spływu wód.
Część nr 3 – „Odmulenie rowu z Roszkowa do przepompowni przy Polderze Buków”
Roboty będą polegały na:
- mechanicznym oczyszczeniu koryta rowu na odcinku 1000 m z namułu i roślinności korzeniącej się w dnie i na skarpach;
- oczyszczeniu przepustu średnicy fi 1200 mm i długości 8 m.
Na całym oczyszczanym odcinku rowu usunięty materiał należy rozplantować na miejscu.
Rów ma długość 1000 m. Szerokość dna jest zmienna od 0,9 m do 1,5 m, natomiast wysokość skarp około 2 m.
Prace będą polegały na mechanicznym usunięciu roślinności i urobku z dna na głębokość około 0,4 m oraz skarp rowu za pomocą koparki. Urobek złożony zostanie na terenie przyległym do rowu, a następnie rozplantowany.
Roboty należy planować w taki sposób, aby tereny sąsiadujące z rowami zachować w stanie nienaruszonym. Ewentualne szkody wynikłe na skutek prowadzenia robót będą obciążały Wykonawcę. Przed złożeniem oferty wskazana jest wizja w terenie.
Zakres prac należy wykonać z należytą starannością zgodnie z przedmiarem robót, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną.
Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia z podaniem lokalizacji określają:
- przedmiary robót dla poszczególnych części,
- opis przedmiotu zamówienia,
- wytyczne wykonania i odbioru prac z zakresu utrzymania wód oraz remontu lub konserwacji urządzeń wodnych,
- mapy sytuacyjne z naniesioną lokalizacją robót do wykonania.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt uzyskać stosowne zezwolenia na transport po przyległych drogach, komunikacji między brzegami po istniejących mostach, przejazdach w bród, rampach, przepustach na czas realizacji robót. Transport należy dostosować do nośności i klasy dróg. Wszelkie koszty związane z transportem materiałów i sprzętu na teren budowy ponosi Wykonawca. Obowiązkiem wykonawcy jest usuwanie na bieżąco i na własny koszt wszelkich zanieczyszczeń oraz uszkodzeń spowodowanych przez jego pojazdy na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy. W przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego, Wykonawca uzyska zezwolenie właściciela drogi na zajęcie pasa drogowego i pokryje koszty z tym związane.
Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do należytego stanu i porządku teren budowy, ww. infrastrukturę oraz sąsiednie nieruchomości, o ile korzystał z nich w trakcie realizacji robót. Prace te należy wykonać w zakresie umożliwiającym ich właścicielom oraz użytkownikom korzystanie z nich na dotychczasowych zasadach.
3. Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego na roboty objęte przedmiotem umowy wynosi: 12 miesięcy od daty odbioru końcowego.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Załącznik nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz Przedmiar Robót stanowiący Załącznik Nr 11 do SWZ.
5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w Załączniku nr 6 do SWZ - Wzór Umowy.
6. Roboty należy realizować na podstawie:
- Wymogów SWZ wraz ze Wzorem Umowy
- Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót
- Zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowiązujących aktualnie przepisów prawa.
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Określenie warunku:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
W części nr 1:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 150 000,00 zł brutto każda (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 2:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 25 000,00 zł brutto każda (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 3:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 10 000,00 zł brutto każda (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedną część w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu posłużył się w każdej części tym samym doświadczeniem.
Uwaga: Wykonawca wskaże wykonane roboty budowlane wraz z podaniem ich zakresu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej wykazuje jeden z nich.
Warunki realizacji umowy
Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załacznik Nr 6 do SWZ.
Informacje dodatkowe
Wizja lokalna.
W celu dokonania właściwej wyceny Wykonawca przed przygotowaniem i złożeniem oferty winien dokonać wizji terenowej przedmiotu zamówienia na następujących zasadach:
- udział w wizji lokalnej:
- w części nr 1 jest obowiązkowy i jej odbycie stanowi warunek złożenia oferty,
- w części nr 2 i 3 nie jest obowiązkowy i jej odbycie nie jest warunkiem złożenia oferty.
Każdy z Wykonawców chcący wziąć udział w wizji lokalnej zobowiązany jest do uprzedniego poinformowania Zamawiającego o chęci uczestniczenia w wizji lokalnej telefonicznie do przedstawiciela Zamawiającego:
- pod nr tel.: 601 980 488 ustalając datę i godzinę przybycia w terminie od 05.07.2021r. do 09.07.2021r, w części nr 1
- pod nr tel. 697 102 163 ustalając datę i godzinę przybycia w terminie od 05.07.2021r. do 09.07.2021r, w części nr 2
- pod nr tel. 693 399 591 ustalając datę i godzinę przybycia w terminie od 05.07.2021r. do 09.07.2021r, w części nr 3
- Zamawiający nie będzie udzielał żadnych wyjaśnień dotyczących zamówienia podczas wizji lokalnej. Wszelkie pojawiające się w trakcie wizji lokalnej pytania i wnioski wykonawców winny zostać przesłane w formie elektronicznej do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: http://www.przetargi.wody.gov.pl/ w trybie określonym w ustawie Pzp,
- Wykonawcy uczestniczą w wizji lokalnej na swój koszt,
- Zamawiający nie zapewnia ubezpieczenia przedstawicieli Wykonawców od jakichkolwiek wypadków czy szkód poniesionych przez Wykonawcę w związku z prowadzoną wizją lokalną,
- przedstawiciele Wykonawcy nie mają prawa bez uzgodnienia z Zamawiającym do podejmowania w trakcie wizji lokalnej jakichkolwiek działań i czynności na terenie objętym wizją lokalną.
- W trakcie wizji lokalnej zostanie sporządzona notatka służbowa przez przedstawiciela Zamawiającego, w której zostaną odnotowane: dane uczestników oraz data przeprowadzenia wizji lokalnej. Ponadto, w przypadku części nr 1, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca będzie zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie o odbyciu wizji w terenie zgodne ze wzorem oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 12 do SWZ.
W części nr 1, oferty należy składać, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18, po odbyciu przez Wykonawcę wizji w terenie. Dowodem potwierdzającym odbycie wizji w terenie jest oświadczeniem Wykonawcy zgodne w treści z Załącznikiem nr 12 do SWZ.