Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

„Remont jazu na cieku Drama w km 12+089 w m. Karchowice, gm. Zbrosławice – etap I”

Tryb podstawowy

Ogłaszający

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach

Sienkiewicza 2
44-100 Gliwice
tel.32 / 231 64 31 wew. 11
0 dni 0 godziny 0 minuty 0 sekundy
  • Etap postępowania
    Postępowanie unieważnione
  • Numer postępowania
    GL.ROZ.2810.72.2021.EWK
  • Klasyfikacja ofert
    brutto PLN
  • Data publikacji
    15.07.2021 19:00
  • Termin składania ofert
    09.08.2021 10:00
  • Termin otwarcia ofert
    09.08.2021 11:00

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty na zadaniu pn.: „Remont jazu na cieku Drama w km 12+089 w m. Karchowice, gm. Zbrosławice - etap I

 

Zakres prac obejmujących realizację I etapu:

 Roboty będą polegały m.in. na:

  • Usunięcie drzew i zakrzaczeń – 1020 m2
  • Oczyszczeniu niecki wlotowej i wylotowej – 13,50 m3
  • Wykonaniu grodzy tymczasowych na stanowisku górnym (SG) i grodzy cofkowej na stanowisku dolnym (SD) – 21 m,
  • Ułożenie rurociągów kanalizacji grawitacyjnej 35 m,
  • Wykonanie drogi tymczasowej  z podbudową z kruszywa łamanego – 60 m2
  • Zdjęcie warstwy gruntu na odkład w celu wzmocnienia struktury gruntu  3060 m2
  • Stabilizacja podłoża wapnem do nośności 40 MPa 3060 m2
  • Remont jazu:
  • Rozbiórka i skucie powierzchni betonowych ścian bocznych – 1,94 m3
  • Rozbiórka ręczna konstrukcji betonowych – 7,6 m3
  • Iniekcja rys i pęknięć konstrukcji – 10 m,
  • Przygotowanie powierzchni betonowej jazu dla dokonania napraw 126,53 m2  i wykonanie pancerza betonowego filarów i przyczółków metodą torkretowania  129,99 m2 ,  zbrojenie prętami 1857,88 kg, kotwienia  459 szt.

Zamawiający wymaga wykonania i poświadczenia oceny wytrzymałości i na odrywanie metodą „pull off” obetonowanych filarów i przyczółków jazu.

Pomiar wytrzymałości na odrywanie należy wykonać zgodnie PN-92/B-01814. Zamawiający wymaga  wykonania co najmniej 4 pomiarów.

Na podstawie uzyskanych wartości wytrzymałości betonu należy wyliczyć średnią z wyników.

Wartość średnia wytrzymałości na odrywanie nie może być mniejsza niż 1,5 MPa, przy czym minimalna wartość pojedynczego pomiaru nie może być niższa od 1,0 MPa.

Równość mierzona łatą 2 m – dopuszczalne nierówności wynoszą +/- 3mm.

Zakres prac należy wykonać z należytą starannością zgodnie z przedmiarem robót, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną.

Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia z podaniem lokalizacji określają:

  • przedmiar robót,
  • opis przedmiotu zamówienia,
  • wytyczne wykonania i odbioru prac z zakresu utrzymania wód oraz remontu lub konserwacji urządzeń wodnych,
  • mapa sytuacyjna z naniesioną lokalizacją robót do wykonania.

W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt uzyskać stosowne zezwolenia na transport po przyległych drogach, komunikacji między brzegami po istniejących mostach, przejazdach w bród, rampach, przepustach na czas realizacji robót. Transport należy dostosować do nośności i klasy dróg. Wszelkie koszty związane z transportem materiałów i sprzętu na teren budowy ponosi Wykonawca. Obowiązkiem wykonawcy jest usuwanie na bieżąco i na własny koszt wszelkich zanieczyszczeń oraz uszkodzeń spowodowanych przez jego pojazdy na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy. W przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego, Wykonawca uzyska zezwolenie właściciela drogi na zajęcia pasa drogowego i pokryje koszty z tym związane.

Wykonawca dokona zabezpieczenia i oznakowania prowadzonych robót, w razie zaistnienia takiej potrzeby oraz zadba o stan techniczny i prawidłowość tego dokonanego zabezpieczenia oraz oznakowania przez cały czas trwania realizacji robót.

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca na koniec wykonanych robót sporządzi wraz z Zamawiającym Protokół Odbioru Końcowego.

Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do należytego stanu i porządku teren prac, ww. infrastrukturę oraz sąsiednie nieruchomości, o ile korzystał z nich w trakcie realizacji robót. Prace te należy wykonać w zakresie umożliwiającym ich właścicielom oraz użytkownikom korzystanie z nich na dotychczasowych zasadach.

Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego na roboty objęte przedmiotem umowy wynosi: 36 miesięcy od daty odbioru końcowego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Załącznik nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz Przedmiar Robót wraz z Mapą stanowiący Załącznik Nr 11 do SWZ.

Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w Załączniku nr 6 do SWZ  - Wzór Umowy.

Roboty należy realizować na podstawie:

  1. Wymogów SWZ wraz ze Wzorem Umowy
  2. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót
  3. Zasad wiedzy technicznej, sztuki budowlanej i obowiązujących aktualnie przepisów prawa.

Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej

Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie

 

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie

 

Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

1. posiadanie wiedzy i doświadczenia

Określenie warunku:

Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.

Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu:

- remontu jazu piętrzącego o wysokości piętrzenia min. 1,5 m, w ramach którego wykonano remont elementów konstrukcyjnych jazu stałego wraz z elementami zabezpieczającymi jaz przed filtracją

lub

- budowy, przebudowy, rozbudowy, modernizacji lub remontu jazu piętrzącego o wysokości piętrzenia min. 1,5 m lub innej budowli hydrotechnicznej o wartości robót nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto

Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.

Uwaga: Wykonawca wskaże wykonane roboty budowlane wraz z podaniem ich zakresu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.

Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej wykazuje jeden z nich.

2.  dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Określenie warunku:

Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się dysponowaniem osobami zdolnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia (osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia), posiadającymi odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje zawodowe umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. W tym:

1. Kierownika budowy:

Minimalna liczba osób: 1 (jedna osoba)

Wykształcenie:  Techniczne

Uprawnienia:

uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych zgodnie ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z póź. zm.) i rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019, poz. 831) w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub odpowiadające tej specjalności inne ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do kierowania budową budowli hydrotechnicznych lub budowli wodno-melioracyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65)  wraz z aktualnym zaświadczeniem  o przynależności do PIIB i wymaganym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej

Doświadczenie:  Minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi na obiektach hydrotechnicznych.

Osoba ta w okresie wykazywanego doświadczenia zawodowego musi posiadać uprawnienia, o których mowa powyżej.

2. Osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:

Minimalna liczba osób: 5 osób pracujących bezpośrednio na budowie ze wskazaniem zakresu wykonywanych czynności.

Wszystkie osoby będące obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej, które Wykonawca wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia i od których wymagane są uprawnienia budowlane, winny posiadać decyzje w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w rzeczypospolitej Polskiej funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia zgodnie z Ustawą z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2272 ze zm.) lub ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. Nr 63, poz. 394 z 2013 r. poz. 1650 oraz z 2014 r. poz. 1004), dopuszcza się również kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo Budowlane w związku z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).

Wskazane w pkt 7.2.4.2 SWZ osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić na własny koszt tłumacza, na cały okres realizacji przedmiotu umowy.

Wymóg dysponowania osobami wskazanymi w pkt 7.2.4.2 SWZ powinien być traktowany przez Wykonawcę jako minimalne wymaganie Zamawiającego dla wykazania spełniania przez niego warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej.

Wynagrodzenie pozostałych osób zatrudnionych przez Wykonawcę  w celu realizacji zamówienia należy uwzględnić w cenie oferty.

Warunki realizacji umowy

1. Umowa zostanie zawarta według Wzoru umowy, stanowiącego Załącznik Nr 6 do SWZ.

2. Wykonawca akceptuje treść Wzoru umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik Nr 6 do SWZ, oświadczeniem zawartym w treści Formularza oferty. Postanowienia umowy ustalone we Wzorze nie podlegają zmianie przez Wykonawcę. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień Wzoru umowy stanowi jeden z wymogów ważności oferty.

3. Na podstawie art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w §13 Wzoru umowy.

Informacje dodatkowe

W celu dokonania właściwej wyceny Oferent przed przygotowaniem i złożeniem oferty winien dokonać wizji terenowej przedmiotu zamówienia na następujących zasadach:

  1. udział w wizji lokalnej  jest obowiązkowy i jej odbycie jest warunkiem złożenia oferty, każdy z wykonawców chcący wziąć udział w wizji lokalnej zobowiązany jest do uprzedniego poinformowania Zamawiającego o chęci uczestniczenia w wizji lokalnej telefonicznie do przedstawiciela Zamawiającego pod nr tel.:  32 230 40 23  lub  697 102 163 ustalając datę i godzinę przybycia w terminie od 19.07.2021r. do 23.07.2021r.
  2. Zamawiający nie będzie udzielał żadnych wyjaśnień dotyczących zamówienia podczas wizji lokalnej. Wszelkie pojawiające się w trakcie wizji lokalnej pytania i wnioski wykonawców winny zostać przesłane w formie elektronicznej do Zamawiającego za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: http://www.przetargi.wody.gov.pl/ w trybie określonym w ustawie Pzp.
  3. Wykonawcy uczestniczą w wizji lokalnej na swój koszt,
  4. Zamawiający nie zapewnia ubezpieczenia przedstawicieli Wykonawców od jakichkolwiek wypadków czy szkód poniesionych przez Wykonawcę w związku z prowadzoną wizją lokalną,
  5. przedstawiciele Wykonawcy nie mają prawa bez uzgodnienia z Zamawiającym do podejmowania w trakcie wizji lokalnej jakichkolwiek działań i czynności na terenie objętym wizją lokalną.
  6. W trakcie wizji lokalnej zostanie spisana notatka służbowa przez przedstawiciela Zamawiającego, w której zostaną odnotowane: dane uczestników oraz data przeprowadzenia wizji lokalnej.
  7. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca będzie zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie o odbyciu wizji w terenie zgodne ze wzorem oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 12 do SWZ.

Oferty należy składać, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 18,  po odbyciu przez Wykonawcę wizji  w terenie. Dowodem  potwierdzającym odbycie wizji w terenie jest oświadczeniem Wykonawcy zgodne w treści z Załącznikiem nr 12  do SWZ.

Branże CPV

  • 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
  • 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
  • 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
  • 45262330-3 - Roboty w zakresie naprawy betonu

Pliki do pobrania

Komunikaty zamawiającego

  • Data
  • Opublikowane przez
  • Treść
  • 28.07.2021 17:42:48
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Zamawiający dokonał zmiany treści SWZ i zamieścił na stronie prowadzonego postępowania Załącznik nr 2 do SWZ_Formularz oferty_zmodyfikowany
  • 27.10.2021 16:49:18
  • Elżbieta Witkowska-Kwitek

  • Informacja o unieważnieniu postępowania

Informacja

Postępowanie unieważnione: Informacja o unieważnieniu postępowania.

Jestem nowym użytkownikiem i chcę korzystać z usług serwisu.

Zarejestruj się

lub załóż konto uproszczone i loguj się tylko przez link

Szybka rejestracja

Posiadam już konto

Przypomnij hasło Ponownie wyślij link aktywacyjny

Postępowanie prowadzone zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

do góry