OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
na wykonanie koncepcji dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Regulacja koryta potoku Dzik w km 8+550 - 9+750 oraz w km 11+600-11+930 na terenie miejscowości Dzikowiec, gmina Nowa Ruda, przygotowanie koncepcji projektowej”
1. Charakterystyka inwestycji.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie koncepcji dokumentacji projektowej w zakresie remontu istniejącej zabudowy regulacyjnej potoku Dzik w km 8+550 - 9+750 oraz
w km 11+600-11+930 z uwzględnieniem całkowitej przebudowy istniejących małych obiektów mostowych oraz likwidacji odsypisk, wycince drzew i krzewów na w/w odcinkach.
W celu odbudowy zniszczonych parametrów koryta cieku i remontu elementów zabudowy regulacyjnej należy zaprojektować i wykonać:
- całkowitą przebudowę istniejących małych obiektów mostowych (kładek) prowadzących do posesji prywatnych,
- usunięcie z koryta potoku odsypisk, wyrównanie spadku podłużnego koryta na odcinkach objętych przedmiotowym zadaniem,
- wykonanie remontu istniejących zniszczonych umocnień w postaci murów kamienno- betonowych,
- odcinkowe umocnienie dna gurtami drewnianymi wraz umocnieniem w ich obrębie dna kamieniem łamanym na długości 1,3 m powyżej do 3 m poniżej osi,
- wycinkę drzew i krzewów,
- uporządkowanie terenu po zakończeniu robót.
Powyższe prace pozwolą na powstrzymanie erozji istniejącej zabudowy regulacyjnej, zabezpieczenie zabudowań gospodarczych, zabezpieczenie przed erozją brzegową cieku, zwiększenie przepustowości koryta potoku a co za tym idzie zwiększenie bezpieczeństwa zabudowań zlokalizowanych w sąsiedztwie potoku Dzik w miejscowości Dzikowiec.
2. Lokalizacja przedmiotu zamówienia
Zadanie składające się z dwóch odcinków zlokalizowane jest na terenie m. Dzikowiec, gmina Nowa Ruda, powiat kłodzki w km 8+550 - 9+750 oraz w km 11+600-11+930.
3. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV)
CPV 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4. Zakres dokumentacji projektowej
Dokumentacja powinna zawierać optymalne rozwiązania funkcjonalno-użytkowe,
konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe oraz wszystkie niezbędne zestawienia,
rysunki szczegółów i detali wraz z dokładnym opisem i podaniem wszystkich
niezbędnych parametrów. Dokumentacja podlega ocenie i zatwierdzeniu przez
Zamawiającego.
Zakres prac objętych zamówieniem:
a/ rozpoznanie terenowe (w tym opis zagospodarowania terenów przyległych),
b/ prace geodezyjno-pomiarowe (mapa zasadnicza, przekroje we wszystkich punktach charakterystycznych),
c/ wskazanie/inwentaryzację istniejącej infrastruktury kolidującej z ciekiem i planowanymi działaniami,
d/ wykonanie mapy sytuacyjno–wysokościowej z naniesionymi rozwiązaniami technicznymi, planu orientacyjnego, wykonanie przekrojów oraz profilu podłużnego dna koryta,
e/ dokumentacja projektowa z rozwiązaniami technicznymi z częścią rysunkową obrazującą proponowane założenia oraz ich poszczególne elementy, wykonana zgodnie
z Rozporządzeniami [1], [2], [3] i [4] w zakresie przywrócenia przekroju właściwego koryta potoku Dzik oraz remontu istniejącej zabudowy regulacyjnej z uwzględnieniem całkowitej przebudowy istniejących małych obiektów mostowych na odcinkach objętych dokumentacją tj.:
Odcinek dolny w km 8+860 - 9+730
- wycinka drzew i krzewów,
- remont murów regulacyjnych w brzegu lewym,
- remont murów regulacyjnych w brzegu prawym,
- określenie szerokości regulacyjnej dna koryta potoku,
- przywrócenie przekroju poprzecznego koryta potoku,
- odcinkowe umocnienie dna gurtami drewnianymi wraz umocnieniem w ich obrębie dna kamieniem łamanym,
- całkowita przebudowa istniejących małych obiektów mostowych (kładek) prowadzących do posesji prywatnych – około 8 szt.,
Odcinek Górny w km 11+600 – 11+875
- wycinka drzew i krzewów,
- remont murów regulacyjnych w brzegu lewym,
- remont murów regulacyjnych w brzegu prawym,
- określenie szerokości regulacyjnej dna koryta potoku,
- przywrócenie właściwego przekroju poprzecznego koryta potoku,
- odcinkowe umocnienie dna gurtami betonowymi wraz umocnieniem w ich obrębie dna kamieniem łamanym,
- całkowita przebudowa istniejących małych obiektów mostowych (kładek) prowadzących do posesji prywatnych – około 7 szt.,
- całkowita przebudowa przepustu pod nieczynnym wiaduktem kolejowym (obiekt Gminy Nowa Ruda),
f/ koncepcja powinna obejmować wykonanie szacunkowego kosztorysu planowanych robót z podziałem kosztów wykonania robót
- muru od strony drogi,
- małe obiekty mostowe (kładki),
- dno i brzeg prawy.
- informacje nt. charakterystycznych parametrów technicznych, geometrycznych
i architektonicznych, rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe podstawowych elementów budowli, - konieczność uzyskania niezbędnych pozwoleń administracyjnych dla ich realizacji oraz szacowany czas potrzebny na ich zaprojektowanie oraz realizację robót budowlanych,
- analizę własnościową gruntów w miejscach wskazanych do realizacji zadań,
- klasyfikację/nazewnictwo zadań zgodną z obowiązującymi przepisami, w tym prawem wodnym oraz prawem budowlanym,
- inwentaryzację zadrzewienia terenu w celu wskazania zadrzewienia kolidującego z planowaną inwestycją oraz zadrzewienia, którego zły stan zachowania może powodować zagrożenie
- Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na etapie opracowywania dokumentacji roboczych konsultacji z Zamawiającym w celu akceptacji proponowanych przez projektantów rozwiązań technicznych i standardów. Dokumentacja podlega ocenie i zatwierdzeniu przez Zamawiającego.
- Elementy dokumentacji projektowej
W skład dokumentacji projektowej wchodzą następujące elementy:
- Mapa do celów projektowych w skali 1:1000 z zaznaczeniem rozwiązań technicznych dla remontowanych odcinków potoku w zakresie:
Potok Dzik km 8+550 - 9+750 oraz km 11+600-11+930 – zakres prac remontowych:
- Roboty przygotowawcze:
- wycinka drzew i krzewów,
- wywożenie dłużyc,
- oczyszczenie terenu,
- Roboty ziemne:
- wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami o poj. łyżki 0,60 m³ z odwozem
w gruncie kat. IV- wykop pod fundament i formowanie grodzy wraz z robotami towarzyszącymi (przy udrażnianiu i przy budowlach), - wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami o poj. łyżki 0,60 m³ z odwozem
w gruncie kat. IV- wykop formowanie przekroju koryta i rozebranie grodzy wraz z robotami towarzyszącymi (przy udrażnianiu i przy budowlach),
- Roboty rozbiórkowe:
- rozbiórka istniejących małych obiektów mostowych celem ich przebudowy oraz uszkodzonych elementów zabudowy regulacyjnej.
- Roboty zasadnicze:
Odcinek dolny w km 8+860 - 9+730
- remont murów regulacyjnych w brzegu lewym o wys. h = 1,6-2,5 m na długości
L= 620,0 m, - remont murów regulacyjnych w brzegu prawym o wys. h = 1,6-2,5 m na długości L= 620,0 m,
- określenie szerokości regulacyjnej dna koryta potoku (około 3,3 – 4,0 m),
- przywrócenie przekroju poprzecznego koryta potoku na dł. L = 870 m (1 m3/mb)
- odcinkowe umocnienie dna gurtami drewnianymi wraz umocnieniem w ich obrębie dna kamieniem łamanym o średnicy min. 0,5 m na długości 1,3 m powyżej do
3,0 m poniżej osi, - całkowita przebudowa istniejących małych obiektów mostowych (kładek) prowadzących do posesji prywatnych – około 8 szt.,
- na wys. posesji nr 36
- na wys. poniżej posesji nr 36
- na wys. posesji nr 25
- na wys. posesji nr 24
- na wys. posesji nr 22
- na wys. posesji nr 19
- na wys. posesji nr 14
- na wys. posesji nr 10
Odcinek Górny w km 11+600 – 11+875
- remont murów regulacyjnych w brzegu lewym o wys. h = 1,2-1,6 m na długości
L = 230 m, - remont murów regulacyjnych w brzegu prawym o wys. h = 1,2-1,6 m na długości
L = 230 m, - określenie szerokości regulacyjnej dna koryta potoku (około 1,15 – 1,70 m),
- przywrócenie właściwego przekroju poprzecznego potoku na długości L = 275 m, (1 m3/mb),
- odcinkowe umocnienie dna gurtami betonowymi wraz umocnieniem w ich obrębie dna kamieniem łamanym o średnicy min. na długości 1,3 m powyżej do 3,0 m poniżej osi,
- całkowita przebudowa istniejących małych obiektów mostowych (kładek) prowadzących do posesji prywatnych – około 7 szt.,
- na wys. posesji nr 150
- na wys. posesji nr 149
- na wys. posesji nr 147
- na wys. posesji nr 145 x 2
- na wys. posesji nr 144 x 2
- całkowita przebudowa przepustu pod nieczynnym wiaduktem kolejowym (obiekt Gminy N.R) o długości 45m z 1000 mm + 400 mm na skrzynkowy o wymiarach około 1,5 x 1,8 m,
- Profil podłużny dla każdego remontowanego odcinka potoku Dzik w skali 1:100/200 wraz z elementami projektowymi ,
- Przekroje poprzeczne koryta cieku na remontowanych odcinkach w skali 1:100/100 wraz z elementami projektowymi,
- Rysunki szczegółów elementów zabudowy,
- Opis techniczny do projektu,
- Przedmiar robót,
- Kosztorys Inwestorski,
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
- Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U nr 120 poz.1126), - Inwentaryzacja drzew do wycięcia z podziałem na gatunki drzew, obwody, nr działek
i właścicieli wraz z oznakowaniem w terenie drzew przeznaczonych do wycinki, - Całość dokumentacji należy wykonać w 4 egzemplarzach.
Ponadto, dokumentacja projektowa powinna być opracowana zgodnie z:
- Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333).
- Ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r. poz. 310 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55
z późn. zm.). - Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r. poz. 283 z późn. zm.). - Ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 933 ze zm.)
- Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r.
poz. 1219).
- Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020 poz. 65 ze zm.)
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. 2020 poz. 276 z zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu
i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. 2004 r. nr 268, poz. 2663),
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne
i ich usytuowanie (Dz. U. z 2007 r. Nr 86, poz. 579).
- Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r., poz. 1839).
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 r., poz. 1935). - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie
szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129).
- Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1247).
- Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. 2012 r. poz. 463). - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r., nr 120 poz. 1126).
- Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie zakresu instrukcji gospodarowania wodą (Dz. U. z 2019 r., poz. 1725).
- Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1247). oraz zgodnie z normami:
- PN-EN 1997-2:2009; Rozpoznanie i badanie podłoża gruntowego.
- PN-B-02481:1998; Geotechnika. Terminologia podstawowa, symbole literowe
i jednostki miar.
III. PN-B-12095: 1997; Urządzenia wodno-melioracyjne. Nasypy. Wymagania
i badania przy odbiorze.
- Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia
- dokumentacja powinna być opatrzona klauzulą o jej kompletności i sporządzeniu zgodnie z obowiązującymi w tej dziedzinie przepisami i zasadami wiedzy technicznej jak również przydatności z punktu widzenia celów jakim ma służyć,
- dokumentacja powinna odnosić się do wymagań ustaw i przepisów wykonawczych aktualnych na dzień przekazania opracowania i podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego przez obie strony,
- Wykonawca zobowiązany będzie do reprezentowania Zamawiającego wobec właściwych organów administracji publicznej, instytucji państwowych oraz osób fizycznych i prawnych w związku z wykonywaniem obowiązków związanych
z wykonywaniem przedmiotu zamówienia na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, - W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego błędów czy braków w sporządzonej dokumentacji, bądź potrzeby dodatkowych wyjaśnień, Wykonawca zobowiązany będzie do jej poprawienia lub uzupełnienia we wskazanym przez Zamawiającego terminie,
- Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącego przedstawiania i uzgadniania
z Zamawiającym proponowanych rozwiązań projektowych oraz uczestnictwa
w spotkaniach konsultacyjnych oraz informacyjnych, zwołanych w przypadku zaistnienia takiej konieczności przez Zamawiającego, - Wykonawca będzie raportował postęp realizacji prac, przy czym harmonogram raportów zostanie opracowany po podpisaniu umowy na realizację,
- Wszelkie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia materiały Wykonawca pozyska we własnym zakresie i na własny koszt,
- Szczegółowe zasady rozliczenia za wykonaną usługę, wymagania dotyczące ewentualnej gwarancji, zabezpieczenia należytego wykonania umowy czy postanowień dotyczących przeniesienia autorskich praw majątkowych do ww. dokumentacji określa umowa,
- Opracowanie należy wykonać w 4 egz. w formie papierowej i 2 egz. w wersji elektronicznej na nośniku cyfrowym. Elektroniczna wersja winna być zapisana w formie uniemożliwiającej jej edytowanie. Dodatkowo Wykonawca winien przekazać jedną wersję modyfikowalną, niezabezpieczoną w formacie:
– pliki tekstowe – *.doc, pdf
– pliki graficzne – *.dwg, pdf
– wycena robót i wariantów – *.xls, pdf
Przekazując wersję elektroniczną dokumentacji należy dołączyć oświadczenie, że zawartość wersji elektronicznej jest zgodna z wersją papierową. Osoby opracowujące dokumentację projektową winny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania oraz należeć do właściwej izby samorządu zawodowego.
- Realizacja dokumentacji powinna odbywać się w następujących etapach
- analiza materiałów wyjściowych, zebranie i analiza materiałów archiwalnych oraz wykonanie pomiarów, badań, obliczeń i ekspertyz
- opracowanie roboczych wersji rozwiązań projektowych planowanych do ujęcia
w koncepcji oraz innych opracowań projektowych wraz z uzyskaniem akceptacji proponowanych rozwiązań przez Zamawiającego, - opracowanie stosownych materiałów informacyjnych i przekazanie ich do odbioru oraz wykonanie poprawek i uzupełnień wynikłych w trakcie odbioru,
- uzyskanie opinii odpowiednich w tym zakresie instytucji i podmiotów na temat koncepcji
- opracowanie i przekazanie do odbioru dokumentacji oraz wykonanie poprawek
i uzupełnień wynikłych w trakcie uzgodnień określonych w punkcie d) oraz w trakcie odbioru.
- Pozostałe ustalenia
W trakcie wykonywania prac w terenie Wykonawca ma obowiązek stosować się do obowiązujących przepisów dotyczących ochrony środowiska oraz BHP i p.poż. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy zatrudnionych pracowników. Uznaje się , że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie umownej.
Prace należy prowadzić w sposób nie powodujący szkód na działkach sąsiednich.
W przypadku wystąpienia konieczności wejścia w teren osób trzecich, Wykonawca uzyska we własnym zakresie stosowne zgody od tych osób. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia własności publicznej i prywatnej, Wykonawca na swój koszt naprawi lub odtworzy uszkodzoną własność.
Jednostką obmiarową dla całości zakresu zamówienia jest sztuka opracowania projektowego (cena ryczałtowa). Cena wykonania koncepcji techniczno–ekonomicznej obejmuje koszty:
- zebrania materiałów archiwalnych i warunków, które są w posiadaniu odpowiednich instytucji,
- wykonania pomiarów i badań, ekspertyz potrzebnych do wykonania koncepcji, a nie ujętych w innych pozycjach opisu przedmiotu zamówienia oraz jego wyceny,
- wykonania opisów, obliczeń, wycen i rysunków oraz oprawę koncepcji dla potrzeb uzgodnień,
- wykonania uzgodnień wymaganych dla koncepcji,
- wykonania prezentacji,
- wykonania sprawdzeń,
- wykonania uzupełnień i poprawek wynikłych w procesie wykonywania i odbioru zakresu zamówienia,
- udziału Wykonawcy w spotkaniach i naradach,
- wykonania i dostarczenia do Zamawiającego kompletnego opracowania
w wymaganym formacie i w wymaganej ilości egzemplarzy, - wszelkich innych działań, jakie Wykonawca uzna za konieczne do celów właściwej realizacji zadania wraz z ich kosztami,
- inne koszty wynikające z przyjętej przez Wykonawcę metodologii wykonania prac.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
1. posiadanie uprawnień budowlanych do projektowania bez ograniczeń w specjalności inżynierii hydrotechnicznej określonej obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333, ze zm.), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (dz. U. z 2019r. poz. 831), lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do projektowania, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w specjalności wodno-melioracyjnej, hydrotechnicznej lub konstrukcujno-budowlanej, w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wraz z potwierdzeniem posiadania przynależności do właściwej izby inżynierów.
2. Posiadanie potencjału technicznego tj. 1 stanowisko komputerowe z oprogramowaniem CAD oraz Office
3. w zakresie posiadania doświadczenia niezbędnego do wykonania przedmiotu zamówienia – Wykaz usług wykonywanych w okresie ostatnich 6 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest którzy – w tym, okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, w którym Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji koncepcyjnych lub projektowych (w szczególności projektu budowlanego i wykonawczego) na budowę, rozbudowę, przebudowę obiektów hydrotechnicznych lub zabezpieczenia przeciwpowodziowego związanego z regulacją lub odbudową koryt rzek/cieków
Do wykazu należy dołączyć dowody określające, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane