Przedmiotem zamówienia jest usługa Doradcy techniczno-organizacyjnego, który wesprze działania Zamawiającego w trwającym postępowaniu dotyczącym wyboru generalnego projektanta inwestycji, tj. Stopnia Wodnego na Wiśle poniżej Włocławka w lokalizacji Siarzewo. Postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego prowadzone jest w celu ostatecznego określenia przedmiotu zamówienia, negocjacji z Oferentami i ustalenia szczegółów umowy z wybranym Wykonawcą.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest w szczególności ścisła współpraca Doradcy z Jednostką Realizującą Projekt w RZGW w Warszawie (JRP Siarzewo) w zakresie wyjaśniania/proponowania/weryfikacji zagadnień technicznych i organizacyjnych związanych z wyborem Wykonawcy – projektanta SW Siarzewo. Przedmiotem zamówienia nie jest wsparcie prawne, wsparcie z zakresu ochrony środowiska ani wsparcie administracyjne, którymi to dysponuje już Zamawiający.
Celem zamówienia jest uzyskanie wsparcia eksperckiego w obszarze zagadnień technicznych i organizacyjnych związanych z realizowanym projektem SW Siarzewo w ramach Jednostki Realizującej Projekt w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Warszawie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Wyżej wymienione wsparcie uzupełni kompetencje JRP i podmiotów współpracujących i zmniejszy ryzyka związane z prowadzeniem procedur administracyjnych realizowanych i planowanych do realizacji w związku z projektem SW Siarzewo. Kompleksowe usługi eksperckie zagwarantują dopełnienie obowiązków wynikających z Ustaw Prawo Zamówień Publicznych, Prawo Budowlane i Prawo Wodne oraz wspomogą proces prawidłowego przygotowania inwestycji SW Siarzewo.
Przewiduje się, że średniomiesięczna liczba godzin będzie kształtowała się na poziomie około 450-500 osobogodzin. Oznacza to, że pracochłonność w poszczególnych miesiącach obowiązywania może być zmienna.
Przewiduje się okres realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2021 r. (6 miesięcy).
Termin ten może w ramach umowy ulec zmianie, stosownie do potrzeb Zamawiającego za zgodą obu stron.
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp, wykonawcę, na podstawie:
1. art. 108 ust. 1 i 2 ustawy Pzp;
2. następujących okoliczności wskazanych w art. 109 ust. 1 ustawy Pzp:
1) pkt 1 - który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
2) pkt 4 - w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie określa szczegółowego zakresu warunku.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoba lub osoby skierowane do realizacji zamówienia:
- w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, brały udział w należytym wykonaniu co najmniej dwóch umów (zamówień), których przedmiotem było wykonanie dokumentacji przedprojektowej lub projektowej z zakresu budownictwa wodnego, wykonanych dla lub na rzecz inwestora w zakresie inwestycji hydrotechnicznych, w których wartość umowy (zamówienia) wynosiła nie mniej niż wartość składanej oferty brutto w niniejszym postępowaniu. Przez dokumentację przedprojektową lub projektową rozumie się koncepcje, operaty wodnoprawne, projekty budowlane, projekty wykonawcze związane z budową, rozbudową, przebudową, nadbudową, remontem, modernizacją obiektów gospodarki wodnej, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie.
- w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, pełniły funkcje z zakresu zarządzania zespołami i zarządzania projektami przez okres minimum 3 lat. Wymóg ten dotyczy min. 2 osób skierowanych do realizacji zamówienia przez Wykonawcę.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi osobami, które zostaną skierowane do realizacji niniejszego zamówienia:
- co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe z zakresu budownictwa wodnego posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub uprawnienia o tym samym zakresie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
- co najmniej jedną osobą posiadającą certyfikat/dyplom ukończenia kursu/studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami/MBA/EMBA lub tożsame.
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w art. 108 Pzp.
Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę, u którego będzie zachodził konflikt interesów tzn. jakiekolwiek powiązania organizacyjne czy osobowe z Oferentami/Konsorcjantami/Podmiotami i ich podwykonawcami, którzy złożyli oferty wstępne w Postępowaniu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej oraz opracowań towarzyszących dla inwestycji pn.: Budowa stopnia wodnego na Wiśle poniżej Włocławka – SW Siarzewo wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.
Warunki realizacji umowy
1. Umowa dla danej części zamówienia zostanie zawarta według Wzoru umowy, stanowiącego Załącznik Nr 5.
2. Wykonawca akceptuje treść Wzoru umowy dla niniejszego zamówienia na wykonanie przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik Nr 5 do Umowy.
3. Postanowienia Umowy ustalone we Wzorze umowy nie podlegają zmianie przez Wykonawcę. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień Wzoru umowy stanowi jeden z wymogów ważności złożonej oferty.
4. Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w przypadkach określonych we Wzorze umowy w tym w szczególności w § 19 Umowy.
Informacje dodatkowe
1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl/.
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
3. Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
4. Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
5. Celem skomunikowania się z Zamawiającym, z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
6.Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a)administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 59A, 00-848 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b)kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl;
c)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania WA.ROZ.2810.53.2021 prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
d)odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
e)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f)obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;
g)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO
h)posiada Pani/Pan:
§na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
§na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
§na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
§prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO
i)nie przysługuje Państwu:
§w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
§prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
§na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.