Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, celem których jest realizacja zadania pn.: „Roboty remontowe i utrzymaniowe cieków oraz urządzeń wodnych będących w administracji Zarządu Zlewni w Gliwicach”:
Część nr 1 – „Odcinkowy remont koryta cieku Dzielniczka w km 0+000-10+115 w m. Cisek, Roszowicki Las, Łany, gmina Cisek”
Część nr 2 – „Remont koryta cieku Cisek w km 12+760-17+375 w m. Polska Cerekiew, Ciężkowice, Dzielawy, gmina Polska Cerekiew”
Część nr 3 – „Wykonanie robót utrzymaniowych Kanału Kłodnickiego w km 0+000 do 3+300, m. Kędzierzyn-Koźle”
Część nr 4 – „Likwidacja wyrw brzegowych powstałych na skarpach rzeki Nacyny w obrębie oczyszczalni ścieków przy ul. Obywatelskiej w m. Rydułtowy oraz wzdłuż ścieżki rowerowej przy ul. Wierzbowej w Rybniku”
Część nr 5 – „Odcinkowe udrożnienie koryta cieku Rudka Młynówka w km 0+000-3+100 i 4+250-4+980 w miejscowości Budziska, gmina Kuźnia Raciborska”
Część nr 6 – „Zabudowa wyrw prawego i lewego brzegu rz. Szotkówki w km 3+020 – 3+080 w m. Gołkowice, gm. Godów”
Część nr 7 – „Zabudowa wyrw na rz. Psinie w km 2+500-3+000 w m. Bieńkowice, gmina Krzyżanowice”
Część nr 8 – „Zabudowa wyrw na rz. Troja w km 6+000-7+100 w m. Gródczany, gmina Pietrowice Wielkie i w m. Kietrz, gmina Kietrz”
Część nr 9 – „Zabudowa wyrw na rz. Biała Woda w km 9+250 i 11+100 w m Ściborzyce Wielkie, gmina Kietrz”
2 Zakres prac:
Część nr 1 – „Odcinkowy remont koryta cieku Dzielniczka w km 0+000-10+115 w m. Cisek, Roszowicki Las, Łany, gmina Cisek”
Roboty będą polegały m. in. na:
· Wykoszeniu porostów ze skarp cieku obustronnie;
· Wycince zakrzaczeń bez karczowania na całym odcinku objętym robotami;
· Odtworzeniu przekroju poprzecznego koryta poprzez wykop wraz z formowaniem skarp;
· Rozplantowaniu wydobytego urobku;
Zaleca się aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej w terenie przy udziale przedstawiciela Nadzoru Wodnego. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Kędzierzynie-Koźlu, przy ul. Chełmońskiego 1, 47-220 Kędzierzyn-Koźle,
tel.: +48 (77) 482 04 05, e-mail: nw-kedzierzyn-kozle@wody.gov.pl.
Część nr 2 – „Remont koryta cieku Cisek w km 12+760-17+375 w m. Polska Cerekiew, Ciężkowice, Dzielawy, gmina Polska Cerekiew”
Roboty będą polegały m.in. na:
- Wykoszeniu porostów ze skarp cieku obustronnie;
- Wycince zakrzaczeń bez karczowania na całym odcinku objętym robotami;
- Odtworzeniu przekroju poprzecznego koryta poprzez wykop mechaniczny wraz z formowaniem skarp;
- Ręczny dokop po koparkach;
- Rozplantowaniu wydobytego urobku;
- Uprawie płużnej po rozplantowaniu.
Zaleca się aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej w terenie przy udziale przedstawiciela Nadzoru Wodnego. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Kędzierzynie-Koźlu, przy ul. Chełmońskiego 1, 47-220 Kędzierzyn-Koźle,
tel.: +48 (77) 482 04 05, e-mail: nw-kedzierzyn-kozle@wody.gov.pl.
Część nr 3 – „Wykonanie robót utrzymaniowych Kanału Kłodnickiego w km 0+000 do 3+300, m. Kędzierzyn-Koźle”
Roboty będą polegały m. in. na:
· Wykoszeniu porostów ze skarp kanału obustronnie;
· Ręcznym ścinanie średniej gęstości krzaków i podszycia;
· Oczyszczeniu terenu z pozostałości po wykoszeniu z wywiezieniem na odległość do 10 km i przekazanie na wysypisko śmieci;
· Rozbiórce bruków z kamienia naturalnego o grubości 20+20 cm przy wypełnieniu spoin żwirem;
· Wykopach wykonywanych koparkami podsiębiernymi na odkład w gruncie kat. III;
· Rozplantowaniu spycharkami ziemi wydobytej z wykopów liniowych.
Zaleca się aby Wykonawca przed przygotowaniem oferty dokonał wizji lokalnej w terenie przy udziale przedstawiciela Nadzoru Wodnego. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Kędzierzynie-Koźlu, przy ul. Chełmońskiego 1, 47-220 Kędzierzyn-Koźle,
tel.: +48 (77) 482 04 05, e-mail: nw-kedzierzyn-kozle@wody.gov.pl.
Część nr 4 – „Likwidacja wyrw brzegowych powstałych na skarpach rzeki Nacyny w obrębie oczyszczalni ścieków przy ul. Obywatelskiej w m. Rydułtowy oraz wzdłuż ścieżki rowerowej przy ul. Wierzbowej w Rybniku”
Roboty będą polegały m. in. na:
Rzeka Nacyna wzdłuż ścieżki rowerowej przy ul. Wierzbowej w Rybniku:
- Ręcznym wykoszeniu porostów gęstych twardych ze skarp;
- Wygrabieniu wykoszonych porostów ze skarp o szerokości ponad 2,0 m;
- Rozbiórce umocnień z kiszek faszynowych pojedynczych o śr. 20 cm;
- Robotach ziemnych poprzecznych z wbudowaniem ziemi w nasyp (kat. gruntu III);
- Wyrównaniu podłoża pod kosze siatkowo-kamienne;
- Przygotowaniu podłoża pod nasyp – wykonanie stopni na skarpach wału grunt kat. III;
- Wykonaniu koszy z siatki stalowej bez wyprawy o wymiarach 5.0x1.5x0.5 m, kosze siatkowo kamienne 0,5x0,5m;
- Wykonaniu opasek podwójnych z kiszek faszynowych o śr. 15+15 cm w gruncie kat. III;
- Wykonaniu narzutu kamiennego nadwodnego z kamienia ciężkiego lub średniego luzem z brzegu z wyładunkiem ręcznym;
- Ręcznym zasypywaniu wykopów ze skarpami w gruncie kat. I-III z przerzutem na odl. do 3m;
- Zakupie gruntu do formowania skarpy rzeki wraz z dostarczeniem do miejsca wbudowania;
- Ręcznym formowaniu nasypów z ziemi leżącej na odkładzie (kat. gruntu III-IV);
- Ręcznym plantowaniu powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III;
- Humusowaniu skarp z obsianiem przy grubości warstwy humusu 5 cm;
Rzeka Nacyna w obrębie oczyszczalni ścieków przy ul. Obywatelskiej w m. Rydułtowy:
- Wykonaniu ubezpieczenia płytami ażurowymi typu „Krata” mała o wym. 90x60x10;
- Ręcznym zasypywaniu wykopów ze skarpami w gruncie kat. I-III z przerzutem na odl. do 3 m – wyrównanie pod płyty;
- Wykonaniu podsypki ze żwiru lub pospółki o grubości 5 cm;
- Umacnianiu skarp wykopów i nasypów włókniną syntetyczną;
- Wykonaniu palisady przy średnicy kołków 10-12 cm i głębokości wbicie 1,20 m w gruncie kat. III;
- Wykonaniu ubezpieczenia płytami ażurowymi typu „Krata” mała o wym. 90x60x10;
- Umocnieniu skarp i dna rowów płytami betonowymi chodnikowymi o wym. 50x50x7 cm na podsypce piaskowej, płyty do odzysku 30%;
- Wykonaniu opasek pojedynczych z kiszek faszynowych o śr. 15 cm w gruncie kat. III.
Część nr 5 – „Odcinkowe udrożnienie koryta cieku Rudka Młynówka w km 0+000-3+100 i 4+250-4+980 w miejscowości Budziska, gmina Kuźnia Raciborska”
Roboty będą polegały m. in. na:
- Ręcznym wykoszeniu porostów gęstych, twardych ze skarp;
- Wygrabieniu wykoszonych porostów ze skarp o szerokości ponad 2m;
- Ręcznym ścinaniu gęstych krzaków i podszycia;
- Rozbiórce zatorów z gałęzi i odpadów oraz wykrotów zalegających w korycie cieku, segregacji wydobytego materiału z oddzieleniem odpadów komunalnych (wywóz i zdeponowanie odpadów na wysypisku);
- Mechanicznym rozdrobnieniu gałęzi złożonych w stosy a pozyskanych z wycinki krzaków;
- Hakowaniu przy zarośnięciu powierzchni lustra wody ponad 60%;
- Wykopach rowów i kanałów melioracyjnych oraz wykopach przy regulacji rzek wykonywane koparkami podsiębiernymi w gr. kat. III;
- Wykopach rowów i kanałów po koparkach;
- Plantowaniu skarp i dna wykopów wykonywanych mechanicznie w gr. kat. I-III;
- Rozplantowaniu spycharkami ziemi wydobytej z wykopów liniowych.
Przed złożeniem oferty wskazane jest przeprowadzenie wizji w terenie. Wykonawca powinien kontaktować się z Nadzorem Wodnym w Raciborzu, przy ul. Tow. Gimnastycznego „Sokół” 18, 47-400 Racibórz, tel. (32) 415 46 71, bądź z przedstawicielem Zamawiającego tj. Panem Mirosławem Marzec, tel. 661 446 662.
Część nr 6 – „Zabudowa wyrw prawego i lewego brzegu rz. Szotkówki w km 3+020 – 3+080 w m. Gołkowice, gm. Godów”
Roboty będą polegały m. in. na:
- Wykopach oraz przekopach wykonywanych koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0.15 m3 w gruncie kat. III;
- Robotach ziemnych wykonywanych koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,15 m3 w gruncie kat. III z transportem urobku przyczepami samowyładowczymi holowanymi ciągnikami na odległość do 0,5 km;
- Ręcznym rozplantowaniu ziemi wydobytej z wykopów leżącej wzdłuż krawędzi; grunt kat. IV;
- Wykonaniu koszy z siatki stalowej bez wyprawy – kosze (małe oczka poniżej 10cm)
- Ręcznym zasypywaniu wnęk za ścianami budowli inżynierskich przy wysokości zasypania do 4 m wraz z dostarczeniem ziemi, zagęszczenie ręczne, grunt kategorii IV;
- Wykonaniu podwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu;
- Wykonaniu nadwodnego narzutu kamiennego luzem z brzegu.
Część nr 7 – „Zabudowa wyrw na rz. Psinie w km 2+500-3+000 w m. Bieńkowice, gmina Krzyżanowice”
Roboty będą polegały m. in. na:
· Przygotowaniu odcinka do zabudowy, usunięciu zatorów z koryta, gałęzi drzew i krzewów przesłaniających światło koryta cieku oraz uniemożliwiających pracę koparki, plantowaniu oraz zarównaniu powierzchni skarp po zabudowie wyrwy oraz zakup ziemi niezbędnej do zabudowy wyrw (koszt ziemi winien zawierać koszty transportu) – 1 szt;
· Robotach ziemnych wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0.60 m3 w ziemi kat. I-III uprzednio zmagazynowanej w hałdach z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km – 300 m3;
· Formowaniu i zagęszczaniu nasypów o wys. 3.0-10.0 m spycharkami w gruncie kat. III-IV – 300 m3;
· Wykonaniu narzutu kamiennego (kamień łamany fr. 250-500) luzem z lądu z wyładunkiem mechaniczny wykonanie fundamentu podbudowy wyrw w skarpie rzeki – 200m3;
· Wykonaniu opasek palowo-kiszkowych o średnicy kiszek 2x30 cm – 100 m;
· Załatwieniu spraw związanych z uzyskaniem dostępu przez grunty osób trzecich do wskazanej lokalizacji rzeki w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia - kpl.
Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania wizji w terenie przed przystąpieniem Wykonawcy do przetargu. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Głubczycach, ul. Kościuszki 8, 48-100 Głubczyce, tel.: 697 102 261, e-mail:
nw-glubczyce@wody.gov.pl. Z wykonanych czynności należy spisać Notatkę służbową.
Część nr 8 – „Zabudowa wyrw na rz. Troja w km 6+000-7+100 w m. Gródczany, gmina Pietrowice Wielkie i w m. Kietrz, gmina Kietrz”
Roboty będą polegały m. in. na:
· Przygotowaniu odcinka do zabudowy, usunięcie zatorów z koryta, gałęzi drzew i krzewów przesłaniających światło koryta cieku oraz uniemożliwiających pracę koparki, plantowaniu oraz zarównaniu powierzchni skarp po zabudowie wyrwy oraz zakup ziemi niezbędnej do zabudowy wyrw (koszt ziemi winien zawierać koszty transportu) – 1 szt,
· Robotach ziemnych wykonywanych koparkami przedsiębiernymi 0.60 m3 w ziemi kat. I-III uprzednio zmagazynowanej w hałdach z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km – 150 m3
· Formowaniu i zagęszczaniu nasypów o wys. 3.0-10.0 m spycharkami w gruncie kat. III-IV – 150 m3
· Wykonaniu narzutu kamiennego (kamień łamany fr. 250-500) luzem z lądu z wyładunkiem mechaniczny wykonanie fundamentu podbudowy wyrw w skarpie rzeki - 92m3
· Załatwieniu spraw związanych z uzyskaniem dostępu przez grunty osób trzecich do wskazanej lokalizacji rzeki w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia - kpl.
Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania wizji w terenie przed przystąpieniem Wykonawcy do przetargu. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Głubczycach, ul. Kościuszki 8, 48-100 Głubczyce, tel.: 697 102 261, e-mail:
nw-glubczyce@wody.gov.pl. Z wykonanych czynności należy spisać Notatkę służbową.
Część nr 9 – „Zabudowa wyrw na rz. Biała Woda w km 9+250 i 11+100 w m Ściborzyce Wielkie, gmina Kietrz”
Roboty będą polegały m. in. na:
· Docince i usunięciu obłamanych konarów drzew, prześwietleniu koryta rzeki, usunięciu zatorów w korycie na całym odcinku rzeki w m. Ściborzyce Wielkie. Przygotowanie odcinka do zabudowy, plantowanie oraz zarównanie powierzchni skarp po zabudowie wyrwy oraz zakup ziemi niezbędnej do zabudowy wyrw (koszt ziemi winien zawierać koszty transportu) – 1 szt,
· Robotach ziemnych wykonywanych koparkami przedsiębiernymi 0.60 m3 w ziemi kat. I-III uprzednio zmagazynowanej w hałdach z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km – 20 m3
· Formowaniu i zagęszczaniu nasypów o wys. 3.0-10.0 m spycharkami w gruncie kat. III-IV – 20 m3
· Wykonaniu narzutu kamiennego (kamień łamany fr. 250-500) luzem z lądu z wyładunkiem mechanicznym, wykonaniu fundamentu podbudowy wyrw w skarpie rzeki – 15m3
· Wykonaniu kiszki faszynowej o śr. 20 cm – 100 m
· Załatwieniu spraw związanych z uzyskaniem dostępu przez grunty osób trzecich do wskazanej lokalizacji rzeki w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia - kpl.
Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania wizji w terenie przed przystąpieniem Wykonawcy do przetargu. W tym celu należy skontaktować się z Nadzorem Wodnym w Głubczycach, ul. Kościuszki 8, 48-100 Głubczyce, tel.: 697 102 261, e-mail:
nw-glubczyce@wody.gov.pl. Z wykonanych czynności należy spisać Notatkę służbową.
Zakres prac należy wykonać z należytą starannością zgodnie z przedmiarem robót, obowiązującymi normami oraz sztuką budowlaną.
Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia z podaniem lokalizacji określają:
· przedmiary robót dla poszczególnych części,
· opis przedmiotu zamówienia,
· wytyczne wykonania i odbioru prac z zakresu utrzymania wód oraz remontu lub konserwacji urządzeń wodnych,
· mapy sytuacyjne z naniesioną lokalizacją robót do wykonania.
W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt uzyskać stosowne zezwolenia na transport po przyległych drogach, komunikacji między brzegami po istniejących mostach, przejazdach w bród, rampach, przepustach na czas realizacji robót. Transport należy dostosować do nośności i klasy dróg. Wszelkie koszty związane z transportem materiałów i sprzętu na teren budowy ponosi Wykonawca. Obowiązkiem wykonawcy jest usuwanie na bieżąco i na własny koszt wszelkich zanieczyszczeń oraz uszkodzeń spowodowanych przez jego pojazdy na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu budowy. W przypadku wystąpienia konieczności zajęcia pasa drogowego, Wykonawca uzyska zezwolenie właściciela drogi na zajęcie pasa drogowego i pokryje koszty z tym związane.
Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić do należytego stanu i porządku teren budowy, ww. infrastrukturę oraz sąsiednie nieruchomości, o ile korzystał z nich w trakcie realizacji robót. Prace te należy wykonać w zakresie umożliwiającym ich właścicielom oraz użytkownikom korzystanie z nich na dotychczasowych zasadach.
3 Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego na roboty objęte przedmiotem umowy wynosi: 12 miesięcy od daty odbioru końcowego.
4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: Załącznik nr 1 do SWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia oraz Przedmiar Robót i Mapy stanowiący Załącznik Nr 11 do SWZ.
5 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w Załączniku nr 6 do SWZ - Wzór Umowy.
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Określenie warunku:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem doświadczenia umożliwiającego realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
W części nr 1:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 2:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 3:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 4:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 15 000,00 zł brutto (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 5:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 30 000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 6:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 15 000,00 zł brutto (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 7:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 25 000,00 zł brutto (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 8:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min. 12 500,00 zł brutto (słownie: dwanaście tysięcy pięćset 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
W części nr 9:
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej jedną robotę polegającą na wykonaniu konserwacji lub robót utrzymaniowych lub robót remontowych rzeki, cieku, rowu lub kanału o wartości min.
7 500,00 zł brutto (słownie: siedem tysięcy pięćset 00/100 złotych).
Jako wykonanie robót należy rozumieć wykonanie i zakończenie robót potwierdzone świadectwem przejęcia lub protokołem odbioru końcowego robót.
Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca składający ofertę na więcej niż jedną część w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu posłużył się w każdej części tym samym doświadczeniem.
Uwaga: Wykonawca wskaże wykonane roboty budowlane wraz z podaniem ich zakresu, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, spełnienie warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej wykazuje jeden z nich.
Warunki realizacji umowy
Umowa dla przedmiotowego zamówienia zostanie zawarta według Wzoru umowy, stanowiącego Załącznik Nr 6 do SWZ.
Wykonawca akceptuje treść Wzoru umowy dla na wykonanie przedmiotu zamówienia, stanowiący Załącznik Nr 6 do SWZ, oświadczeniem zawartym w treści Formularza oferty. Postanowienia umowy ustalone we Wzorze nie podlegają zmianie przez Wykonawcę. Przyjęcie przez Wykonawcę postanowień Wzoru umowy stanowi jeden z wymogów ważności oferty.
Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.